|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / DS4D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
DS4D
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Doktorský seminář 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium Etnologie. Předmět navazuje na předmět KSA/DS3D. Cílem semináře je zaměřit se na samostatnou práci doktorandů. Náplní semináře bude prezentace postupů a výsledků práce na disertaci. Doktorandi budou v průběhu studia pravidelně prezentovat výsledky své práce, diskutovat své výstupy (recenze, příspěvky na konferencích, studie nebo části disertace). V semináři jim bude poskytnuta možnost diskutovat a řešit společné a specifické problémy disertačních prací a detailně se věnovat dalším odborným problémům soudobé etnologie a antropologie. V rámci semináře je možné absolvovat přednášku hostujícího profesora.
|
Požadavky na studenta
|
Prezentace výsledků doktorské práce. Výběr literatury podle zaměření prací účastníků doktorského studia. Plnění průběžných seminárních úkolů. Podmínkou splnění předmětu je zahraniční stáž studenta v délce trvání 1 měsíce. Student je během studia povinen absolvovat minimálně měsíční studijní stáž v zahraničí a to buď na vybrané edukativní či badatelské instituci nebo formou realizace terénního výzkumu nebo participací na mezinárodním tvůrčím projektu.
|
Obsah
|
Obsah bude stanoven konkrétním garantem semináře vždy na začátku semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bernard, H. Russell; Ryan, Gery Wayne. Analyzing qualitative data : systematic approaches. Los Angeles : SAGE Publications, 2010. ISBN 978-0-7619-2490-6.
-
Základní:
Sanjek, Roger. Ethnography in today's world color full before color blind. Philadelphia : University of Pennsylvania Press, 2014. ISBN 978-0-8122-0876-4.
-
Základní:
Sanjek, Roger. Fieldnotes : the makings of anthropology. Ithaca : Cornell University Press, 1990. ISBN 978-0-8014-9726-1.
-
Základní:
Bernard, H. Russell. Research methods in anthropology : qualitative and quantitative approaches. Lanham : Altamira Press, 2006. ISBN 978-0-7591-0869-1.
-
Základní:
Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. The SAGE handbook of qualitative research. Thousands Oaks : SAGE Publications, 2005. ISBN 0-7619-2757-3.
-
Doporučená:
Wallwork, Adrian. English for writing research papers. New York : Springer, 2011. ISBN 978-1-4419-7921-6.
-
Doporučená:
Výběr literatury podle zaměření prací účastníků doktorského studia.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování kvalifikační práce [52-468]
|
208
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Porozumět odbornému textu v českém a anglickém jazyce a interpretovat jeho obsah. |
Vést relevantní odborné diskuze. |
Využívat elektronické informační zdroje. |
Ovládat hlavní pojmy a metody etnologického výzkumu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Prezentovat a kriticky hodnotit metodologické problémy své disertační práce. |
Číst a porozumět odborné literatuře v českém a cizím jazyce a reflektovat takto získané poznatky pro svůj výzkum a výstupy. |
Realizovat dílčí výzkum související s tématem disertační práce na základě relevantního výzkumného designu. |
Na pokročilé úrovni prezentovat výsledky dílčího výzkumu souvisejícího s tématem disertační práce. |
Vysvětlit a obhájit výsledky dílčího výzkumu souvisejícího s tématem disertační práce. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Analyzovat a kriticky hodnotit metodologické problémy aktuální odborné literatury. |
Identifikovat doplňkové zdrojové materiály (archivní prameny apod.). |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vysvětlit a obhájit výsledky dílčího výzkumu souvisejícího s tématem disertační práce v cizím jazyce. |
Na pokročilé úrovni prezentovat výsledky dílčího výzkumu souvisejícího s tématem disertační práce v cizím jazyce. |
Pracovat s odbornou domácí a zahraniční literaturou a její poznatky aplikovat v rámci vlastního studia problematiky a výzkumu. |
Na základě zpracování a interpretace získaných dat vytvořit kultivovaný odborný text. |
Prezentovat metodologické problémy své disertační práce. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Na základě zpracování a interpretace získaných dat vytvořit kultivovaný odborný text. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová konzultace, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Skupinová konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Skupinová konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|