|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / MSD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
MSD
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metodologický seminář
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium Etnologie. Cílem předmětu je poskytnout doktorským studentům intenzivní průpravu v teorii a metodologii sociokulturní antropologie. Obsah je zaměřen na hlavní problémy sociokulturní antropologie, které budou vnímány v historickém kontextu. Nepůjde jen o pouhé absorbování informací z učebních materiálů, ale o schopnost "myslet antropologicky" a vystavit přijímané informace kritice. Důraz je kladen na práci s původními studiemi významných badatelů a badatelek, která studentům umožní přímou zkušenost s těmito prameny. Formát semináře povede studenty k systematické práci na týdenní bázi a zdokonalení schopnosti komunikovat informace a argumentovat. Kurs navíc umožní vyrovnání znalostí studentů a nabídne jim solidní základ na kterém budou moci v budoucnu stavět.
|
Požadavky na studenta
|
1) Schopnost číst anglicky.
2) Příprava na seminář.
3) Vypracování databáze pro sběr dat.
4) Vypracování databáze literatury.
5) Vypracování návrhu výzkumného projektu pro grantovou agenturu.
6) Závěrečná ústní zkouška před komisí.
|
Obsah
|
Obsah kurzu bude specifikován garantem na počátku semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Sanjek, Roger. Fieldnotes : the makings of anthropology. Ithaca : Cornell University Press, 1990. ISBN 978-0-8014-9726-1.
-
Základní:
Bernard, H. Russell. Research methods in anthropology : qualitative and quantitative approaches. Lanham : Altamira Press, 2006. ISBN 978-0-7591-0869-1.
-
Základní:
Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. The SAGE handbook of qualitative research. Thousands Oaks : SAGE Publications, 2005. ISBN 0-7619-2757-3.
-
Rozšiřující:
Wallwork, Adrian. English for writing research papers. New York : Springer, 2011. ISBN 978-1-4419-7921-6.
-
Rozšiřující:
Bernard, H. R. (ed.). Handbook of Methods on Cultural antropology. London, 1998.
-
Doporučená:
Weller, Susan C. and A. Kimball Romney. Systematic data collection. Sage Publications, Newbury Park., 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
80
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
104
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Číst a porozumět odborné literatuře v domácím a zahraničním jazyce a reflektovat takto získané poznatky pro svůj výzkum a výstupy. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Ovládat a aplikovat teoretické znalosti potřebné k samostatné vědecké práci. |
Analyzovat dílčí vědecké problémy. |
Vyřešit dílčí vědecké otázky. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Samostatně interpretovat a prezentovat odborný text. |
Vypracovat návrh výzkumného projektu pro grantovou agenturu. |
Vypracovat a používat databázi odborné literatury. |
Vypracovat a aplikovat databázi pro sběr dat. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|