|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / ULA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
ULA
|
Akademický rok
|
2011/2012
|
Akademický rok
|
2011/2012
|
Název
|
Úvod do lingvistické antropologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
29 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled o lingvistické antropologii coby specifické subdisciplíně socio-kulturní antropologie.
|
Požadavky na studenta
|
Dvě písemné práce: Podrobný lingvo-etno-antropologický popis (1) vybraného etnika; (2) vybraného regionu - např. (1) Baskové; (2) Mongolsko.
|
Obsah
|
Názory na počátky jazyka. Definice příbuznosti jazyků a model prajazyka. Metody důkazů jazykové příbuznosti a posuzování stupně genetické blízkosti jazyků. Genealogická klasifikace jazyků světa Přehled nejvyšších genetických jednotek - velekmenů: khoisanský kongo-saharský nostratický dené-(sino-)kavkazský amerindiánský austrijský indo-pacifický australský Historicko-srovnávací jazykověda a její možnosti pro mapování ekologické, materiální, sociální a kulturní minulosti lidstva. Korelace s jinými vědami - genetikou a fyzickou antropologií, archeologií, etnologií a sociologií.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Salzmann,Z. Etnografie komunikace. Cesky lid, 1994.
-
Doporučená:
Salzmann,Z. Pohled dnesni lingvisticke antropologie na pocatky jazyka. Slovo a slovesnost, 1993.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
35
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předmět nemá podmiňující předmět. |
Získané způsobilosti |
Studenti znají názory na počátky jazyka, definice a příbuznosti jazyka, metody důkazů jazykové příbuznosti a posuzování stupně genetické. Geneticky klasifikují jazyky světa. Identifikují nejvyšší genetické jednotky - velekmeny.
|
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|