|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSP / SPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSP
/
SPS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Správní soudnictví
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
26
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje studenty s kontrolou veřejné správy vykonávanou správními soudy podle soudního řádu správního a zvláštních zákonů.
|
Požadavky na studenta
|
-aktivní přístup -zájem o praktickou aplikaci práva -nutnost přizpůsobit se možnostem soudce
|
Obsah
|
Praktické stáže studentů u Krajského soudu v Plzni v oboru správního soudnictví. V průběhu stáží se studenti v rámci určité zvolené kauzy seznámí s prací soudce a s vedením spisu. Studenti budou mít možnost se soudcem konzultovat přípravu na jednání, právní analýzu kauzy a rozhodnutí. Studenti budou během semestru konzultovat s vedoucím semináře informace a zkušenosti v průběhu stáží a řešit jednotlivé procesní a hmotněprávní otázky případů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kopecký, M. Správní právo. Obecná část. 3. vydání. C.H.Beck Praha, 2023. ISBN 978-80-7400-919-8.
-
Doporučená:
Kühn, Z.; Koucourek, T. a kol. Soudní řád správní. Komentář.. Wolters Kluwer, 2019. ISBN 978-80-7598-479-1.
-
Doporučená:
Jemelka, Luboš; Podhrázký, Milan; Vetešník,Pavel; Zavřelová, Jitka; Bohadlo, David; Šuránek, Petr. Soudní řád správní. Komentář.. C.H.Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-498-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti kontroly veřejné správy vyučované především v předmětu Správní právo 3 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
orientovat se ve správním soudnictví ČR z pohledu teorie a praxe |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Student získá znalosti o přípravě na soudní jednání ve věci správního soudnictví - analýza spisu, srovnání možných postupů vedení soudního sporu, analýza jednotlivých fází řízení, účastní se příslušného ústního jednání, předloží své vlastní závěry, může porovnat své vlastní závěry s rozhodnutím soudce
- Má ucelený přehled o hmotněprávní i procesní úpravě řešeného případu
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- Je schopen zvolit odpovídající procesní postup a zkoumat splnění podmínek řízení
- Dovede provést rozbor případu
- Rozpozná sporné otázky zvoleného případu z hlediska práva hmotného
- Aplikuje hmotné právo na konkrétní případ
- Je schopen navrhnout možné varianty řešení
- Veřejně prezentuje učiněné závěry
- Dovede vynést rozhodnutí ve věci a odůvodní je po stránce věcné i právní
- Hodnotí veškerá svá podání a rozhodnutí v návaznosti na judikaturu
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Ústní zkouška, při které student vystoupí s referátem prezentujícím dovednosti získané při praxi a jeho závěry obhájí.
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Orientovat se v problematice správního soudnictví u nás z pohledu teorie a praxe
|
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|