|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / 1RMSW
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
1RMSW
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Research methods for social workers
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSS/PV1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je zaměřen na pochopení principů kvalitativní a kvantitativní metodologie a osvojení si základních principů přípravy výzkumného projektu a jeho realizace. Studující se naučí rozlišovat mezi jednotlivými výzkumnými přístupy a pomocí praktického nácviku si osvojí základní výzkumné metody: dotazníkové šetření a vybrané typy kvalitativních rozhovorů.
|
Požadavky na studenta
|
Studium zadané literatury, aktivní účast na seminářích, průběžné zpracování zadaných písemných prací, závěrečný písemný test.
|
Obsah
|
- Praxe založená na důkazech (evidence-based practice)
- Etické principy výzkumů sociální práce
- Formulace výzkumného problému a výzkumný design
- Problémy měření a sběr dat - dotazníkové šetření
- Kvalitativní výzkumné metody - rozhovory
- Analýza kvantitativních a kvalitativních dat
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. PhDr. Jan Váně, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (50%),
Mgr. Alena Pařízková, Ph.D. (50%),
-
Vede seminář:
PhDr. Mgr. František Kalvas, Ph.D. (50%),
Mgr. Alena Pařízková, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Ragin, Charles C.; Amoroso, Lisa. Constructing social research : the unity and diversity of method. 2nd ed. Thousand Oaks : SAGE Publications, 2011. ISBN 978-1-4129-6018-2.
-
Základní:
Schutt, Russell K. Investigating the social world : the process and practice of research. Thousand Oaks : Pine Forge Press, 2004. ISBN 0-7619-2928-2.
-
Základní:
Disman, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
-
Základní:
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Základní:
Hendl, Jan. Přehled statistických metod : analýza a metaanalýza dat. 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
-
Základní:
Bryman, Alan. Social research methods. Oxford : Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-920295-9.
-
Základní:
Denzin, Norman K.; Lincoln, Yvonna S. The SAGE handbook of qualitative research. Thousands Oaks : SAGE Publications, 2005. ISBN 0-7619-2757-3.
-
Doporučená:
Seidman, Irving. Interviewing as qualitative research : a guide for researchers in education and the social sciences. 4th ed. New York : Teachers College Press, 2013. ISBN 978-0-8077-5404-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozeznat diverzitu přístupů v sociální práci. |
popsat a vysvětlit základní dilema v sociální práci. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat základní termíny odpovídající pojmosloví oboru. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit hlavní metodologické přístupy |
rozlišit základní principy výzkumných metod |
vysvětlit různé způsoby výběru vzorku |
vysvětlit různé techniky sběru dat a postupy analýzy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
připravit výzkumný projekt |
vybrat vhodný vzorek na základě definice výzkumných otázek |
formulovat otázky jak pro dotazníkové šetření, tak pro kvalitativní rozhovor |
vytvořit dotazník |
realizovat dotazníkové šetření |
provést kvalitativní rozhovor |
prezentovat výzkumná zjištění |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|