|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / 1SWCF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
1SWCF
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Social work with children and family
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSS/DMR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je uvést studenty do problematiky sociální práce s dětmi, mladistvými a rodinou. Studenti jsou seznámeni se systémem sociálně-právní ochrany dětí v České republice, sociálními službami pro rodiny, mládež a děti a typickými metodami pro sociální práci s těmito cílovými skupinami (případová konference, úkolově orientovaný přístup, komunikační bedna, vyhodnocení situace dítěte apod.). Studentům je představen historický kontext a současné trendy v této oblasti sociální práce.
|
Požadavky na studenta
|
Studium zadané literatury, aktivní účast na výuce, průběžné zpracování zadaných písemných prací, závěrečný písemný test.
|
Obsah
|
1. Funkce a význam rodiny pro zdravý vývoj dítěte
2. Historický vývoj sociální práce s rodinou
3. Sociální rizika rodiny dnešní společnosti
4. Sociální práce s ohroženými dětmi a mládeží
5. Systém sociálně-právní ochrany dětí v České republice
6. Sociální služby pro rodiny, mladistvé a děti
7. Specifika dětí vyrůstajících mimo funkční rodinné prostředí
8. Problematika náhradní rodinné péče
9. Metody a nástroje pro sociální práci s dětmi, mladistvými a rodinou
10. Současné trendy v sociální práci s dětmi, mladistvými a rodinou
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Google classroom is created at the beginning of course for better communication and sharing materials.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Řezáč, Karel. Dopady diskurzů sociální práce na doprovázející organizace pěstounské péče. Sociální práce|Sociálna práca|Czech and Slovak Social Work. Brno: Asociace vzdělavatelů v sociální práci, 2016.
-
Základní:
Matoušek, Oldřich; Kroftová, Andrea. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-771-X.
-
Základní:
Bechyňová, Věra. Případové konference : praktický průvodce pro práci s ohroženou rodinou. Vyd. 1. Praha : Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0181-6.
-
Základní:
Langmeier, Josef; Matějček, Zdeněk. Psychická deprivace v dětství. Vyd. 4., dopl., V nakl. Karolinum 1. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1983-5.
-
Základní:
Dunovský, Jiří,; Dytrych, Zdeněk,; Matějček, Zdeněk. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha : Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.
-
Základní:
Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
11
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
260
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozeznat diverzitu přístupů v sociální práci |
popsat a vysvětlit základní dilema v sociální práci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat základní termíny odpovídající pojmosloví oboru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit systém sociálně právní ochrany dětí v ČR |
rozeznat vhodné metody pro sociální práci s dětmi, mladistvými a rodinou |
popsat historický kontext a současné trendy v sociální práci s dětmi, mladistvými a rodinou |
vysvětlit význam náhradní rodinné péče |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
posoudit situaci jedince a jeho rodiny |
navhrnout vhodné metody sociální práce |
navrhnout vhodné sociální služby |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
|
|
|
|