|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTE / YTE2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTE
/
YTE2
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Akademický rok
|
2019/2020
|
Název
|
Teoretická elektrotechnika 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
184 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTE/TE2
|
Vyloučené předměty
|
KTE/EO
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je rozdělen do dvou částí - teorie obvodů, kde se studenti seznámí s metodami pro analýzu přechodných jevů v obvodech vyšších řádů, se základními vlastnostmi a metodami pro analýzu jednoduchých nelineárních obvodů. Budou vysvětleny základní jevy z teorie homogenního vedení..
V části věnované základům teorie elektromagnetického pole budou vysvětleny základní vlastnosti a zákony stacionárního elektromagnetického pole, Ampérův zákon a Gaussova věta, Joulovy ztráty. Definice kapacity a indukčnosti, výpočet odporu, kapacity a indukčnosti pro jednoduchá uspořádání. Magnetické obvody a metody pro jejich řešení.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro získání zápočtu:
- úspěšné absolvování kontrolních testů, případně souhrnného opravného zápočtového testu
- zpracování semestrálních samostatných prací
- účast na cvičení v laboratoři a odevzdání výsledků v požadované formě
- aktivní práce při cvičeních, účast na cvičeních je povinná.
Zápočet před zkouškou se neuznává.
Zkouška:
Znalost odpřednášené a procvičené látky (pochopení teorie a základních principů analýzy elektrických obvodů, schopnost ji aplikovat na řešení konkrétních příkladů). Znalost základních úloh z teorie stacionárního elektromagnetického pole.
|
Obsah
|
Elektrické obvody:
Přechodné jevy v obvodech druhého a vyšších řádů, formulace soustavy stavových rovnic, přechodné jevy v obvodech buzených časově proměnnými zdroji, užití Laplaceovy transformace pro řešení přechodných dějů. Úvod do teorie nelineárních obvodů, charakteristiky nelineárních prvků, statický a dynamický parametr. Metody pro analýzu nelineárních obvodů. Jevy na homogenním vedení.
Teorie elektromagnetického pole:
Elektrostatické pole - výpočet rozložení pro jednoduchá symetrická uspořádání, potenciál, kapacita. Proudové pole - Jouleovy ztráty, výpočet odporu. Magnetické stacionární pole - výpočet rozložení pro jednoduchá symetrická uspořádání, indukčnost. Magnetické obvody.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. David Pánek, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Prof. Ing. Zdeňka Benešová, CSc. (100%),
Prof. Ing. Pavel Karban, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Kotlan, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. David Pánek, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Polcar, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Prof. Ing. Zdeňka Benešová, CSc. (100%),
Ing. Roman Hamar, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Kotlan, Ph.D. (100%),
Ing. Lukáš Koudela, Ph.D. (100%),
Ing. Marcela Ledvinová, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. František Mach, Ph.D. (100%),
Ing. Tomáš Nazarčík (100%),
Doc. Ing. David Pánek, Ph.D. (100%),
Ing. Iveta Petrášová, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Polcar, Ph.D. (100%),
Ing. Karel Pospíšil (100%),
Ing. Ondřej Sodomka (100%),
Ing. Lenka Šroubová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Přednášky z předmětu.
-
Doporučená:
Mayer, Daniel. Teorie elektromagnetického pole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7082-826-9.
-
Doporučená:
Mayer, Daniel. Úvod do teorie elektrických obvodů. Praha : SNTL, 1981.
-
Doporučená:
Benešová, Zdeňka; Mayer, Daniel. Základní příklady z teorie elektromagnetického pole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-737-7.
-
Doporučená:
Benešová, Zdeňka; Ledvinová, Marcela. Základy elektrických obvodů v příkladech. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-640-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
6
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
14
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
6
|
Celkem
|
108
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit metody pro analýzu obvodů s neharmonickými průběhy |
vysvětlit fyzikální podstatou dynamického chování obvodu |
popsat metody pro analýzu přechodných dějů |
vysvětlit metody pro analýzu stejnosměrných obvodů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
řešit soustavu lineárních algebraických rovnic |
řešit soustav diferenciálních rovnic |
využít Laplaceovu transformaci pro řešení diferenciálních rovnic |
ovládat základy diferenciálního a integrálního počtu |
řešit jednoduché nelineární rovnice |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit metody pro řešení přechodných jevů vyšších řádů |
vysvětlit metody pro analýzu nelineárních obvodů |
popsat základní vlastnosti stacionárního elektromagnetického pole |
popsat fyzikální podstatou elektromagnetických jevů |
vysvětlit metodu přímé integrace Maxwellových rovnic |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést počítačovou simulaci řešení přechodných jevů vyšších řádů |
analyzovat symetrická pole a magnetické obvody |
formulovat rovnice pro řešení přechodných dějů vyššího řádu |
formulovat rovnice popisující nelineární obvody |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
|
|
|
|