|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTO / IMS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTO
/
IMS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Systém integrovaného řízení
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s novou filozofií řízení organizací, systémem integrovaného řízení, s jeho jednotlivými složkami.
|
Požadavky na studenta
|
ZÁPOČET : zpracování semestrálního týmového projektu, prezentace tohoto projektu
ZKOUŠKA : písemný test a ústní obhájení zadaných témat
|
Obsah
|
1. Vývoj systémů - současný stav - integrovaný management 2. Úvod do problematiky EMS 3. Vývoj strategií environmentálního managementu 4. Hlavní problémy životního prostředí v ČR 5. Ochrana životního prostředí v současném pojetí 6. Integrace ochrany životního prostředí do systému řízení, normy řady ISO 14 000 7. Implementace EMS se zaměřením na normu ČSN ISO 14 001 8. Nástroje řízení EMS - legislativa v pojetí právního řádu 9. Integrovaná ochrana ŽP a nejlepší dostupné techniky 10. Úvod do systému řízení BOZP 11. OHSAS 18 001, vztahy OHSAS 18 001, ISO 14 001:2004 a ISO 9001:2000 12. Strojírenské technologie - negativní dopady na ŽP, hodnocení závažnosti environmentálních aspektů a bezpečnostních rizik 13. Metrologie jako záruka kvality podnikových procesů
Cvičení: ve formě řešení projektů na zadané aktuální téma z praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Helena Zídková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Kateřina Bícová, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Helena Zídková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Kateřina Bícová, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Helena Zídková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
PŘIBEK, J. Systémy managementu jakosti. NIS Praha, 2004.
-
Základní:
Truneček, Jan. Systémy podnikového řízení ve společnosti znalostí : učební texty pro předmět management změny. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1999. ISBN 80-7079-083-0.
-
Doporučená:
Zídková, Helena. Integrovaný management jakosti z pohledu vybudování EMS a BOZP. Soudobé trendy v jakosti řízení - XIII. Ostrava : . 2004.
-
Doporučená:
Veber, Jaromír. Management kvality, enviromentu a bezpečnosti práce : legislativa, systémy, metody, praxe. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2006. ISBN 80-7261-146-1.
-
Doporučená:
Veber,J. Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Praha, 2010. ISBN 978-80-7261-210-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
25
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat podstatu termínu integrovaný systém řízení,
vysvětlit podstatu termínu integrovaný systém řízení
charakterizovat jednotlivé složky integrovaného systému řízení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat základní požadavky norem ISO 9001, 14001 a OHSAS 18001
prezentovat tyto požadavky vhodným způsobem |
aplikovat základní požadavky normy ISO 9001 v konkrétní firmě |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
schopnost aplikace základních kroků při návrhu IMS
vysvětlit význam a priority zavedení IMS v praxi
schopnost podílet se na návrhu příslušné dokumentace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhnout registr environmentálních aspektů pro konkrétní firmu
aplikovat základní požadavky normy ISO 14001 na konkrétní firmu
sdělit srozumitelně odborníkům i laikům informace o odborných problémech spojených s řešenou problematikou |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|