|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTS / ZZK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTS
/
ZZK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Základní zimní kurz
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
66 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je vybavit studenty dovednostmi odpovídajícími základní metodické řadě výuky na sjezdových, běžeckých lyžích i na snowboardingu.
Nejlepší ze studentů připravit na získání instruktorské licence.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní přístup ve výuce a splnění programu kurzu.
Zvládnutí jízdy na vleku na lyžích nebo na SNB
Zvládnutí jízdy v pluhu na lyžích
Základní oblouk s přívratem, oblouk s paralelním postavením nohou
|
Obsah
|
ZZK je určen pro studenty všech fakult a ročníků,začátečníky (Pernink ? Krušné Hory) i pokročilé (Alpy), kteří se chtějí naučit základní dovednosti a znalosti v oblasti sjezdového a běžeckého lyžování, snowboardingu a pobytu na horách.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Příbramský,M.+kol. Česká škola lyžování I.část-sjíždění a zatáčení.
-
Doporučená:
Benešová, Daniela; Štumbauer, Jan. Školní lyžování. Sušice : Radovan Rebstöck, 2007. ISBN 80-85301-97-0.
-
Doporučená:
Antoš, Radim,; Suchomel, Aleš. Tělesná výchova a sport 2002, Liberec - Euroregion Nisa : mezinárodní vědecká konference, 27.-28. červen 2002, Česká republika : sborník příspěvků konference = Physical education and sport 2002, Liberec - Euroregion Nisa : international scientific conference, June 27-28, 2002, Czech Republic : conference proceedings. Vyd. 1. Liberec : Technická univerzita, 2002. ISBN 80-7083-649-0.
-
Doporučená:
Příbramský, M. Výuka oblouků na carvingových lyžích. TVSM 64, č.8, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
56
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti a dovednosti předmětu TV získané na ZŠ a SŠ a VŠ |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Má základní dovednosti v lyžování získané na ZŠ a SŠ
Jízda na vleku na lyžích
Jízda v pluhu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Má základní návyky z hodin TV získané na ZŠ, SŠ nebo VŠ.
Má základní motorické dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Je schopný posoudit terén a rizikové faktory, které mohou nastat
Zná základní lyžařské Desatero
Má základní znalosti o pobytu a pohybu na horách |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Je schopný zvolit způsob jízdy v daném terénu
Je schopný přizpůsobit jízdu bezpečnosti
Je schopný v případě krizové události přivolat odbornou pomoc |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
Pohybovat se na horách tak, aby nebyl překážkou pro ostatní návštěvníky hor a lyžařských areálů
Je schopný vyhodnotit nebezpečné situace (počasí, sněhová pokrývka, únava) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kolokvium, |
Odborná diskuse |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Formativní hodnocení, |
Analýza dosažené způsobilosti, věcná diskuze |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Skupinová výuka, |
Student získává znalosti formou seminářů a přednášek, především o bezpečnosti pohybu na horách. Student by měl mít základní představu o předpovědi počasí, lavinovém nebezpečí hor, barevné škály sjezdových tratí. |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Praktická výuka s využitím metodiky základního lyžování - obraty na místě, jízda v pluhu, jízda s paralelním postavením lyží, oblouk v pluhu, oblouk s přívratem, základy carvingového oblouku |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Student je díky seminářům a praktické výuce způsobilý k pobytu na horách. |
|
|
|
|