|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 99DI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
99DI
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika tělesné výchovy pro ZŠ a SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/9DIZS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenta do problematiky předmětu didaktika tělesné výchovy. Představit projekty výchovy a vzdělávání ve školní TV. Informovat o vývoji didaktiky školní TV. Sdělit organizační formy tělovýchovného procesu, didaktické zásady vyučovacího procesu. Seznámit s učivem ve školní tělesné výchově. Charakterizovat vyučovací způsoby, postupy, metody, didaktické organizační formy v tělesné výchově. Informovat o možnostech optimalizace a efektivizace v TV. Charakterizovat VJ ve školní TV z hlediska didaktických, fyziologických, sociologických a psychologických aspektů. Představit řídící styly v TV.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky ke kombinované zkoušce - splněné zápočtové požadavky.
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu didaktika tělesné výchovy. 2. Projekty výchovy a vzdělávání ve školní TV. 3. Vývoj didaktiky školní TV. 4. Organizační formy tělovýchovného procesu. 5. Didaktické zásady vyučovacího procesu. 6. Učivo ve školní tělesné výchově. 7. Vyučovací způsoby , postupy a metody. 8. Didakticko organizační formy v tělesné výchově. 9. Optimalizace a efektivizace v TV. 10.-11. Vyučovací jednotka ve školní TV z hlediska didaktických, fyziologických, sociologických a psychologických aspektů. 12. Didaktické řídící styly v tělesné výchově.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kantor, Milan. Co má znát a umět každý učitel : Výběr nejdůležitějších poznatků týkajících se bezpečnosti a ochrany zdraví ve škole a repetitórium základů první pomoci při náhlém postižení zdraví : Určeno stud. 4. roč. učitelství 1. stupnZŠ a 5. roč. učitelst. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-076-1.
-
Doporučená:
Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 1981.
-
Doporučená:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.
-
Doporučená:
Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Brno : Paido, 2002. ISBN 80-7315-033-6.
-
Doporučená:
Sýkora, František; Kostková, Jarmila; Vorlíček, Václav. Didaktika tělesné výchovy : učební text pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Langová, Marta; Vacínová, Marie. Jak se to chováš?!. Praha : Empatie, 1994. ISBN 80-901618-5-5.
-
Doporučená:
Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
-
Doporučená:
Choutka, Miroslav. Motorické učení v tělovýchovné a sportovní praxi. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1999. ISBN 80-7082-500-6.
-
Doporučená:
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student vymezuje pojmy z oblasti didaktiky TV a aplikuje je v praxi a to především v oboru učitelství pro ZŚ |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|