|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 9MVZŠ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
9MVZŠ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Modelované vyučování ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/9MOZŠ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům charakteristiku cvičné školy, žáků a podmínek školy. Zprostředkovat studentům hospitaci a rozebrat předvedenou hodinu. Seznámit s realizací příprav na VJ, s hodnocením, záznamem a způsobem sledování výstupů z více hledisek. Vést ke správnému a odbornému sledování zatížení, hodnocení, klasifikaci a používání vhodných diagnostických prostředků.
|
Požadavky na studenta
|
1. Semestrální práce - zpracování písemných příprav na vyučovací jednotky TV před vlastním praktickým výstupem a jejich konzultace s vyučujícím.
2. Praktický výstup - výuka TV na základní škole.
3. Zpracování zadaného úkolu při hospitaci na základě získaných dat a jejich zhodnocení .
4. Autoevaluace po vlastním praktickém výstupu.
5. Aktivní 80 % účast na seminářích.
Požadavky ke kombinované zkoušce:
- splněné zápočty z předmětů - DI1ZS a DI2ZS
- splněné zápočtové požadavky předmětu MODZŠ
|
Obsah
|
1. Charakteristika cvičné školy, žáků a podmínek práce. 2. Společná hospitace a rozbor předvedené hodiny. 3. Přípravy, výstupy, sledování a záznam, hodnocení. Sledování zatížení, hodnocení, klasifikace, diagnostické prostředky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kantor, Milan. Co má znát a umět každý učitel : Výběr nejdůležitějších poznatků týkajících se bezpečnosti a ochrany zdraví ve škole a repetitórium základů první pomoci při náhlém postižení zdraví : Určeno stud. 4. roč. učitelství 1. stupnZŠ a 5. roč. učitelst. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-076-1.
-
Doporučená:
Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 1981.
-
Doporučená:
Rychtecký, Antonín; Fialová, Ludmila. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-127-7.
-
Doporučená:
Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Brno : Paido, 2002. ISBN 80-7315-033-6.
-
Doporučená:
Sýkora, František; Kostková, Jarmila; Vorlíček, Václav. Didaktika tělesné výchovy : učební text pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Langová, Marta; Vacínová, Marie. Jak se to chováš?!. Praha : Empatie, 1994. ISBN 80-901618-5-5.
-
Doporučená:
Kyriacou, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
-
Doporučená:
Choutka, Miroslav. Motorické učení v tělovýchovné a sportovní praxi. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1999. ISBN 80-7082-500-6.
-
Doporučená:
Cagnelosi. Strategie řízení třídy. Portál Praha, 1994.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
5
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
99
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student ovládá základní pojmy a jejich modifikace z předchozích předmětů DI1ZS a DI2ZS. Student užívá didaktickou terminologii, aplikuje teoretické poznatky do modelových situací praktických vyučovacích jednotek a dokáže použít již získané profesní dovednosti, vysvětlí a popíše hospitační záznam ze sledované vyučovací jednotky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student aplikuje základní znalosti a dovednosti především v oblasti organizace a vedení žáků ve vyučovací jednotce TV. Sestaví vhodnou přípravu na vyučovací jednotku TV. Provede hodnocení a rozbor vyučovací jednotky. Aplikuju různé možnosti hodnocení z důvodu efektivizace vyučování. Integruje nabyté teoretické poznatky v průběhu studia v praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Studijní praxe, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|