|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 9TDA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
9TDA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Teorie a didaktika atletiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 3
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s technikou a metodikou běhu, vrhu koule, sprintu, hodu. Představit trénink rychlostních schopností, obecná odrazová cvičení. Charakterizovat průpravná odrazová cvičení pro skok daleky, vysoký a techniky rozběhu. Vytvořit představu o metodách zlepšování vytrvalosti. Představit metody jednotlivých atletických disciplín.
|
Požadavky na studenta
|
Testy teoretických znalostí.
Náslechy.
Vedení hodiny.
Atletické pohybové dovednosti ZŠ.
Aktivní 90% účast na cvičeních.
Bezpečnost v rámci výuky.
Zkouška kombinovaná.
|
Obsah
|
Běh ? technika, ABC, rovinky. Koule ? koulařská abeceda, odhody z různých poloh, technika. Sprint ? nízký start, trénink startovní reakce. Trénink rychlostních schopností. Hod ? odhodová cvičení - hry, soutěže, pětikrokový rytmus. Obecná odrazová cvičení. Průpravná odrazová cvičení pro skok daleký + trénink rozběhu. Průpravná odrazová cvičení pro skok vysoký + trénink rozběhu. Vytrvalost ? fartlek. Vyučovací metody jednotlivých atletických disciplín
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Langer, František. Atletika 1. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-1785-1.
-
Základní:
Mark Guthrie. Coaching Track & Field Successfully. Champaign, IL : Human Kinetics, 2003. ISBN 978073604274.
( DOI: OL7891989M )
-
Základní:
Wohlgefahrt, Karlheinz. Ein neues ABC des Laufens, Springens und Werfens: 1 .. Hamburg, 2014. ISBN 978-3-8300-7438-0.
-
Základní:
Lütgeharm, Rudi. Leichtathletik für Kinder & Jugendliche - Grundschule : Stundenbilder für die Grundschule. Kerpen, 2019. ISBN 978-3-96624-017-8.
-
Základní:
Shane Frederick. Track and field. Mankato, MN, 2012. ISBN 9781608182121.
( DOI: OL25018517M )
-
Doporučená:
United States Olympic Committee. A basic guide to decathlon. Torrance, CA, Milwaukee, WI, 2001. ISBN 978083682796.
( DOI: OL24751263M )
-
Doporučená:
Šimon, Jiří. Atletika : historie, organizace, pravidla atletiky, soutěže, závody. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-431-4.
-
Doporučená:
Angela Lumpkin. Introduction to physical education, exercise science, and sport studies. Boston, 2005. ISBN 007285166X.
( DOI: OL3303578M )
-
Doporučená:
William H. Freeman. Physical education, exercise, and sport science in a changing society. Sudbury, MA, 2011. ISBN 978076378157.
( DOI: OL24524603M )
-
Doporučená:
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Doporučená:
Kellmann, Michael. Sport, recovery, and performance : interdisciplinary insights. London, 2018. ISBN 978-1-138-28776-1.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
-
Doporučená:
Michael Spilling. Sports Injuries How to Prevent, Diagnose & Treat. Broomall, PA, 2004. ISBN 978159084625.
( DOI: OL12370669M )
-
Doporučená:
Krasowski, Joe. Sports Scholarships & College Athletic Progs. Lawrenceville, NJ, 2004. ISBN 978076891524.
( DOI: OL8066383M )
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny : Určeno stud. 1. - 4. roč. učitelství pro 1. stupeň zákl. škol i učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pedag. fak.. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-040-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student má motorické schopnosti a dovednosti na úrovni přijímacího řízení z atletiky pro obory TV, které dále aktivně rozvíjí. Zvládá základní techniky vybraných atletických disciplin a má tělesné a zdravotní předpoklady pro aktivní absolvování praktické výuky a praktických zápočtových požadavků. Studenti vstupují do tohoto předmětu s následujícími předpoklady: - schopnost vést výukovou jednotku; - schopnost aplikace teoretických poznatků v praxi; - schopnost orientace v systematice předmětu; - verbální a nonverbální vyjadřovací schopnosti; - analytické schopnosti; - kreativita a flexibilita. Student má tělesné a zdravotní předpoklady pro aktivní absolvování praktické výuky a praktických zápočtových požadavků. Student má tělesné a zdravotní předpoklady pro aktivní absolvování praktické výuky a praktických zápočtových požadavků |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student užívá získaných teoretických pojmů z oblasti teorie a didaktiky atletiky v praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|