|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / ADZS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
ADZS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika atletiky ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 3
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/ADZŠ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je skloubení teoretických poznatků s praktickou aplikací. Studenti na základě poznatků z teorie tréninku a didaktiky atletických disciplín vedou výukovou jednotku. Příprava na výuku na ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Testy teoretických znalostí.
Náslechy.
Vedení hodiny.
Atletické pohybové dovednosti ZŠ.
Aktivní 90% účast na cvičeních.
Bezpečnost v rámci výuky.
Zkouška kombinovaná.
|
Obsah
|
Atletika v osnovách ZŠ, dotace, plánování. Zvláštnosti vyučovacího procesu. Metody a vyučovací formy. Didaktika běhů, skoků, vrhů a hodů. Využití náčiní a nářadí k rozvoji pohybových schopností v přírodním prostředí. Přípravy a vedení hodin atletiky na ZŠ. Přednášky z didaktiky školní atletiky vybraných atletických disciplín /nácvik, výcvik, korekce, diagnostika/.
1. Atletika v osnovách ZŠ.
2. Didaktika atletiky ZŠ (metody, formy).
3.-4. Didaktika běhů.
5.-6. Didaktika skoků.
7.-8. Didaktika hodů.
9.-11. Hodiny atletiky na ZŠ v různých podmínkách.
12.-13. Přednášky z didaktiky školní atletiky vybraných atletických disciplín /nácvik, výcvik, korekce, diagnostika/.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
United States Olympic Committee. A basic guide to decathlon. Torrance, CA, Milwaukee, WI, 2001. ISBN 978083682796.
( DOI: OL24751263M )
-
Základní:
Mark Guthrie. Coaching Track & Field Successfully. Champaign, IL : Human Kinetics, 2003. ISBN 978073604274.
( DOI: OL7891989M )
-
Základní:
Katzenbogner, Hans. Kinderleichtathletik. - 5., vollständig überarbeitete und erweitere Auflage. - (Mediathek Leichtathletik). Münster, 2018. ISBN 978-3-89417-288-6.
-
Základní:
Lütgeharm, Rudi. Leichtathletik für Kinder & Jugendliche - Grundschule : Stundenbilder für die Grundschule. Kerpen, 2019. ISBN 978-3-96624-017-8.
-
Základní:
Krasowski, Joe. Sports Scholarships & College Athletic Progs. Lawrenceville, NJ, 2004. ISBN 978076891524.
( DOI: OL8066383M )
-
Základní:
Shane Frederick. Track and field. Mankato, MN, 2012. ISBN 9781608182121.
( DOI: OL25018517M )
-
Základní:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny. Plzeň : Pedagogická fakulta Západočeské univerzity, 1996. ISBN 80-7082-290-2.
-
Základní:
Rubáš, Karel. Základní atletické disciplíny : Určeno stud. 1. - 4. roč. učitelství pro 1. stupeň zákl. škol i učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pedag. fak.. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-040-0.
-
Doporučená:
Dostál, Emil; Velebil, Václav. Didaktika školní atletiky : Určeno pro posl. fak. tělesné výchovy a sportu. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-7066-257-3.
-
Doporučená:
Wohlgefahrt, Karlheinz. Ein neues ABC des Laufens, Springens und Werfens: 1 .. Hamburg, 2014. ISBN 978-3-8300-7438-0.
-
Doporučená:
Angela Lumpkin. Introduction to physical education, exercise science, and sport studies. Boston, 2005. ISBN 007285166X.
( DOI: OL3303578M )
-
Doporučená:
Comfort, Paul. Performance assessment in strength and conditioning. London, 2018. ISBN 978-0-415-78938-7.
-
Doporučená:
William H. Freeman. Physical education, exercise, and sport science in a changing society. Sudbury, MA, 2011. ISBN 978076378157.
( DOI: OL24524603M )
-
Doporučená:
Rubáš, K. Pohybové hry. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1997. ISBN 80-7082-371-2.
-
Doporučená:
Schoch, Matthias. Spielend laufen. Zürich, 2018. ISBN 978-3-03713-774-1.
-
Doporučená:
Kellmann, Michael. Sport, recovery, and performance : interdisciplinary insights. London, 2018. ISBN 978-1-138-28776-1.
-
Doporučená:
Rubáš, Karel. Sportovní příprava. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1996. ISBN 80-7082-294-5.
-
Doporučená:
Michael Spilling. Sports Injuries How to Prevent, Diagnose & Treat. Broomall, PA, 2004. ISBN 978159084625.
( DOI: OL12370669M )
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Celkem
|
86
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat teoretickými znalostmi nabytými v rámci bakalářského studia TV v předmětech atletiky A1 a A2 |
orientovat se v systematice předmětu |
používat verbální a nonverbální vyjadřovací schopnosti |
disponovat tělesnými a duševními předpoklady pro aktivní absolvování praktické výuky a praktických zápočtových požadavků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vést výukovou jednotku |
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
analyzovat a kreativně řešit situace spojené s výukou atletiky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat odbornou terminologii |
vysvětlit teoretické základy řešené problematiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhotovit přípravu na vyučovací jednotku |
zhodnotit vyučovací jednotku |
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
rozpoznat základní metodické, didaktické a praktické chyby |
demonstrovat správné provedení vybraného sportovního výkonu |
zajistit bezpečnost praktické výukové jednotky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|