|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / APM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
APM
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Antropomotorika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 22
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky motorických předpokladů, jejich vývoje, diagnostiky a rozvoje.
|
Požadavky na studenta
|
Zisk 65 bodů ze 100 možných. Body studenti získávají za dva písemné testy, za seminární práci a za pracovní archy, tedy za aktivní účast na seminářích. Kombinovaná zkouška se skládá z písemné a ústní části. Písemná část předchází ústní části, kdo nesplní písemnou část nepokračuje v ústní části. Kdo postoupí k ústní části a poté neuspěje, při opravném termínu koná opět nejdříve písemnou část.
|
Obsah
|
1. Lidský pohyb - vymezení pojmu, dělení, předpoklady lidského pohybu. 2. Motorika, motor. činnost, vymezení pojmu, dělení, přínos. 3. Motorické předpoklady člověka - vymezení a charakteristika pojmů, taxonomie pohybových schopností. 4. Pohybové schopnosti - struktura, diagnostika, metody rozvoje. 5. Vývoj, principy a zásady motor. vývoje, metody sledování motor. vývoje, motor. vývojové testy. 6. Biologické a somatické předpoklady k motorice, jejich hodnocení v TSV. 7. Motor. insuficience, lateralita. 8. Ontogeneze motoriky, věkové a pohlavní zvláštnosti. 9. Metody hodnocení těl. výkonnosti, vlastnosti motor. testů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=3362
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Zvonař, Martin; Duvač, Igor. Antropomotorika pro magisterský program tělesná výchova a sport. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5380-9.
-
Doporučená:
Čelikovský, Stanislav. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 3., přeprac. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-23248-5.
-
Doporučená:
Bursová, Marta. Cvičení z antropomotoriky. 2., upr. vyd. Plzeň : Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998. ISBN 80-7082-472-7.
-
Doporučená:
Kohoutek, Milan. Koordinační schopnosti dětí : výsledky čtyřletého longitudinálního sledování vývoje vybraných somatických a motorických předpokladů dětí ve věku 8-11 let. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2005. ISBN 80-86317-34-X.
-
Doporučená:
Zháněl, Jiří; Zlesák, František. Koordinační schopnosti v tenise : přehled, význam a rozvoj. Olomouc : Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého, 1999. ISBN 80-7067-959-X.
-
Doporučená:
Měkota, Karel; Novosad, Jiří. Motorické schopnosti. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-0981-X.
-
Doporučená:
Belej, Michal a Junger, Ján. Motorické testy koordinačních schopností. Prešov, 2006.
-
Doporučená:
Měkota, Karel; Blahuš, Petr. Motorické testy v tělesné výchově : Příručka pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
Doporučená:
Votík, Jaromír; Bursová, Marta. Přehled metod stimulace motorických schopností : Určeno stud. 3. až 5. roč. učitelství 2. a 3. stupně. Plzeň : Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-7043-114-8.
-
Doporučená:
Zháněl, Jiří; Černošek, Miroslav; Šilhánek, Ivo a Soukup, Jaroslav. Trénink koordinace v závodním tenise. Olomouc, 2011.
-
Doporučená:
Procházka, Vojtěch. Úvod do matematické statistiky : Pro posl. tělesné výchovy. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-075-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
2
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Celkem
|
139
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti v oblasti teorie tělesných cvičení, dovednost využití elektronických informačních zdrojů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student vysvětlí základní termíny v oblasti motorických předpokladů, zařadí jednotlivé motorické schopnosti, předpoví úroveň motorické schopnosti na různé úrovni ontogeneze, sestaví diagnostický systém, změří úroveň vybraných předpokladů, analyzuje výsledky měření, navrhne metody rozvoje vybraných motorických schopností |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|