|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / BDPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
BDPR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika pohybové rekreace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 7
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KTV/BTPR
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do základní problematiky z oboru didaktiky pohybové rekreace. Charakterizovat nejčastější rekreační pohybové aktivity. Představit metody testování zdatnosti a výkonnosti v rekreační tělesné výchově a sportu. Představit studentům možnosti pohybové rekreace v různých podmínkách působení. Upozornit na sociální význam integrace zdravotně postižených v rámci pohybové rekreace. Systematizovat poznatky z oboru fyziologie, psychologie, sociologie a pedagogiky sportu na podmínky rekreační tělesné výchovy a sportu. Psycho-sociální aspekty pohybové rekreace. Přiměřenost pohybového režimu vzhledem k věku. Zdravotní význam pohybové rekreace.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtové požadavky:
1. Praktický výstup - sestavení písemné přípravy na zadanou cvičební jednotku a její realizace(příprava bude konzultována před výstupem s vyučující).
2. Studenti, kteří cvičební jednotku sami nevedou, pozorují a hodnotí svého kolegu. Ve skupinách provádějí hodnocení efektivity cvičební jednotky. Z cvičební jednotky pořídí hospitační záznam. Hospitačních záznamů tohoto typu odevzdávají studenti min. pět.
3. Vytvořit přehled o možnostech pohybové rekreace v Plzni, popř. v místě bydliště. Navštívit tři různé cvičební lekce jako pozorovatel a zhotovit hospitační záznam.
Zkouškové požadavky:
Kombinovaná zkouška z probraného učiva - písemný test předchází ústní zkoušce.
|
Obsah
|
1. Uvést do studia předmětu. 2. Charakterizovat nejčastější rekreační pohybové aktivity. 3. Struktura cvičební jednotky, zásady sestavení cvičební jednotky pohybové rekreace. 4. Didakticko-organizační formy v pohybové rekreaci. 5. Psychomotorický vývoj jednotlivých ontogenetických stádiích. 6. Plánování v pohybové rekreaci, druhy plánů. 7. Sestavení kondičního programu pro různé věkové kategorie cvičenců. 8. Představit metody testování a diagnostiky zdatnosti a výkonnosti v rekreační tělesné výchově a sportu. 9. Zdravotně orientovaná zdatnost. 10. Představit studentům možnosti pohybové rekreace v různých podmínkách působení. 11. Výživa ve sportu. 12. Upozornit na sociální význam integrace zdravotně postižených v rámci pohybové rekreace. 13. Závěrečná evaluace předmětu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hochstein, Stefan; Rauschenberger, Philipp; Weigand, Bernhard,; Siebert, Tobias; Schmitt, Syn; Schlicht, Wolfgang; Převorovská, Světlana,; Maršík, František. Assessment of physical activity of the human body by consideration of the thermodynamic system. Computer Methods in Biomechanics and Biomedical En. 2016.
-
Doporučená:
Chmelík, František. Differences in FITT characteristics of physical activity in Czech smokers and non-smokers. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnic. 2007.
-
Doporučená:
Blair, Steven N.,; Haskell, William L.; Bouchard, Claude. Physical activity and health. Champaign : Human Kinetics, 2007. ISBN 0-7360-5092-2.
-
Doporučená:
Sigmund, Erik. Pohybová aktivita dětí a jejich integrace prostřednictvím 60 pohybových her. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2007. ISBN 978-80-85783-74-2.
-
Doporučená:
Slepičková, Irena. Sport a volný čas. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0044-7.
-
Doporučená:
Dohnal, Tomáš. Sportovní příprava. [Díl] VII., Tělocvičná rekreace. 1. vyd. Olomouc : Fakulta tělesné kultury Univerzity Palackého, 1991. ISBN 80-7067-011-8.
-
Doporučená:
Zdraví.
-
Doporučená:
Vostatková, Jaroslava; Juchelka, K. Zdraví pro život. 1. vyd. Praha : Dominik Trávníček, 1991. ISBN 80-900672-1-2.
-
Doporučená:
Hošek, Petr. Zdravotní aspekty pohybové aktivity. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 1996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Celkem
|
142
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student svtupuje do předmětu se znalostí z oborů anatomie, fyziologie, pedagogiky a psychologie, teorie pohybové rekreace |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se orientuje v základních pojmech z oboru didaktiky tělesné výchovy a sportu a aplikuje je do podmínek z oboru pohybové rekreace. Syntetizuje a aplikuje dříve získané znalosti z oborů fyziologie, psychologie, pedagogiky a sociologie. Vyhledá v odborné literatuře pojmy propojující jednotlivá odvětví. Vytvoří si přehled o možnostech pohybové rekreace. Sestaví a vede cvičební jednotku pohybové rekreace s ohledem na individuální zvláštnosti jedince. Cvičební jednotku zpětnovazebně zhodnotí z hlediska organizace i efektivity |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|