|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DIPRA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DIPRA
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika rekreačněpohybových aktivit
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Didaktika tělesné výchovy
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student bude obeznámen se základním kinantropologickým pojmoslovím, s problematikou pohybové rekreace a jejím významem v jednotlivých etapách ontogenetického vývoje. Praktické seznámení se základy vybraných rekreačních pohybových aktivit.
|
Požadavky na studenta
|
Vedení části cvičební jednotky.
Test z probraného učiva.
|
Obsah
|
1. Úvod do studia předmětu. Vymezení základních pojmů.
2. Pohybová rekreace a její zdravotní význam. Pohybově rekreační programy.
3. Psychomotorika. Psychomotorický vývoj jedince a možnosti jeho ovlivňování.
4. Druhy rekreačních pohybových aktivit a jejich dopad na jedince z hlediska psychologického.
5. Struktura cvičební jednotky.
6. Didakticko-organizační formy práce ve cvičební jednotce.
7. Rekreačně-pohybové aktivity v přírodě.
8. Rekreačně-pohybové aktivity v tělocvičně.
9. Speciální pohybové programy ve vztahu k pracovní zátěži.
10. Úrazová zábrana při rekreační tělesné výchově a sportu.
11. Legislativní zásady při veřejném (školním) organizování rekreační tělesné výchovy a sportu.
12. Pohybová rekreace jako prevence nežádoucích závislostí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
COOPER, K. H. Aerobný program pro aktivné zdravie. Bratislava, Šport, 1987.
-
Doporučená:
SIGMUND, E. Pohybová aktivita dětí a jejich integrace prostřednictvím 60 pohybových her.
-
Doporučená:
Slepička, P., Hošek, V., Hátlová, B. Psychologie sportu. Praha: UK, 2006.
-
Doporučená:
SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas.
-
Doporučená:
Blahušová, E. Welness-Fitness.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
25
|
Celkem
|
71
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student ovládá základy anatomie a fyziologie člověka |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student vede část cvičební jednotky podle předem zkonzultované přípravy. Odborně diskutuje o dané problematice. Vysvětlí aspekty pohybové rekreace a rizika hypokineze |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|