|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / DTV4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
DTV4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika tělesné výchovy 4
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktika tělesné výchovy
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KFE/DTV4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu.
Uvést studenty do problematiky techniky plaveckých způsobů, dopomoci unavenému plavci, záchrany tonoucího, organizace a řízení plavecké výuky.
|
Požadavky na studenta
|
- písemný zápočtový test
- semestrální práce
- praktické předvedení dvou plaveckých způsobů
- demonstrace základních dovedností z oblasti vodní záchrany
- náslechy a práce s družstvem v SPV Lochotín
|
Obsah
|
Vyučovací jednotka TV z hlediska didaktických, sociologických a psychologických aspektů. Rozbor jednotlivých částí vyučovací jednotky TV a metody hodnocení účinnosti. Didakticko-organizační formy práce. Didaktické řídící styly. Didaktické aspekty motorického učení. Didaktika rozvoje pohybových schopností. Aplikace teoretických poznatků z didaktiky TV a didaktik jednotlivých sportů. Hospitace ve vyučovacích jednotkách TV v různých věkových kategoriích. Příprava studentů a praktické výstupy.
Praktický nácvik plaveckých způsobů a dovedností vodní záchrany, náslechy ve středisku plavecké výuky Lochotín, organizační a právní aspekty výuky plavání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rychtecký, A., Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha, 1995.
-
Doporučená:
Votík, J., Bursová, M. Přehled metod stimulace motorických schopností. Plzeň, 1994.
-
Doporučená:
Mužík, V. Tělesná výchova a zdraví: zdravotně orientované pojetí tělesné výchovy pro 1. stupeň ZŠ. Olomouc, 1997.
-
Doporučená:
Motyčka, J. a kol. Teorie plaveckých sportů. Brno, 2001.
-
Doporučená:
Fromel, K. Vyučovací jednotka tělesné výchovy: Určeno pro studium tělesné výchovy. Olomouc, 1983.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
22
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Celkem
|
62
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
dosažení výstupů z učení předmětu KTV/DTV2 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student používá základní pojmy didaktiky tělesné výchovy, vysvětlí nezbytnosti a variabilnosti didakticko-organizačních forem práce tělovýchovného procesu, aplikuje základní didaktické zásady, vyučovací způsoby, postupy a metody do výuky, modifikuje jednotlivé prvky z vyučovacího procesu do tvorby pohybově rekreačních programů. Zhodnotí činnost učitele i žáků v tělesné výchově a objektivizuje hodnocení výuky na základě dat a videozáznamu získaných ve vyučovacím procesu. Student používá dva závodní plavecké způsoby, ukáže praktickou dopomoc a záchranu unavenému plavci či tonoucímu, objasní právní a organizační pozadí výuky plavání |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|