|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / FOTM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
FOTM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie a metodika fotbalu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům individuální a skupinové herní činnosti ve větší složitosti, informativně základy týmové součinnosti. Uvést studenty do problematiky vztahu individuálního a týmového herního výkonu, didaktiky fotbalu a základů rozhodování utkání.
|
Požadavky na studenta
|
4 zápočtové testy z praxe - fotbalové dovednosti prezentované v řetězcích s větší složitostí a v nepřetržitém herním ději v modifikovaných průpravných hrách. Znalost metodiky nácviku individuálních a skupinových herních činností, základů didaktiky fotbalu a principů řízení a rozhodování utkání. (1 zápočtový test z teorie)
|
Obsah
|
1) Diagnostické utkání, cvičení pro manipulaci s míčem.
2) Rozcvičení před vyučovací nebo tréninkovou jednotkou nebo utkáním, průpravná hra s rozhodováním.
3-5) Nácvik a zdokonalování součinnosti dvojic hráčů. Přihrávání v pohybu a zpracování míče, vedení míče a obcházení soupeře, obsazování hráče s míčem a odebírání míče. Řešení herních situací 2:1 a 2:2. Aplikované průpravné hry s rozhodováním.
6) Hra brankáře a zdokonalování střelby.
7-9) Základní útočné a obranné kombinace, informativně organizace hry v útočných a obranných systémech. Turnaj dvojic.
10) Řešení obranné a útočné fáze standardních situací, průpravná hra.
11-12) Zdokonalování součinnosti skupin hráčů, utkání s rozhodováním 8:8 až 11:11.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Votík, Jaromír. Fotbal : trénink budoucích hvězd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0463-3.
-
Doporučená:
Votík, Jaromír. Fotbalová cvičení a hry. Praha : Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0925-2.
-
Doporučená:
Navara, Milan; Buzek, Mario; Ondřej, Oldřich. Kopaná : Teorie a didaktika : Celost. vysokošk. učebnice pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. Praha : SPN, 1986.
-
Doporučená:
Votík, Jaromír; Zalabák, Jiří. Trenér fotbalu "C" licence. 2., upr. vyd. Praha : Českomoravský fotbalový svaz, 2003. ISBN 80-7033-782-6.
-
Doporučená:
Fajfer Zdeněk. Trenér fotbalu mládeže (6-15let). Praha, 2005. ISBN 80-7033-933-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
24
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
dosažení výstupu z učení předmětu KTV/SH1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si zapamatují základní termíny z teorie a didaktiky fotbalu, uvedou do souvislostí vztah individuálního a týmového herního výkonu a aplikují ve větší složitosti získané fotbalové dovednosti v herní praxi. Při rozhodování rozpoznají nedovolené způsoby hry |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|