|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / LY1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
LY1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kurz lyžování 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Kurs lyžování 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Kurz
8
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
106 / -
|
0 / -
|
3 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky výuky školního i komerčního lyžování.
Seznámit studenty s praktickými dovednostmi z oblasti běhu na lyžích, techniky a metodiky sjíždění a zatáčení - všestranná a specializovaná průprava.
Objasnit pojmy a rozebrat problémy v oblasti techniky a metodiky běhu na lyžích a sjíždění a zatáčení, bezpečnosti při pobytu v horách a při přípravě a údržbě lyží - běžeckých i sjezdových.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti demonstrují zvládnutí praktických dovedností:
- v běhu na lyžích - oboustranné bruslení dvoudobé a jednodobé, běh jednodobý soupažný, běh dvoudobý střídavý
- sjíždění a zatáčení - oblouk v pluhu, základní paralelní smýkaný oblouk.
Studenti připravují a absolvují celodenní výlet na běžeckých lyžích a modifikovaný závod na běžeckých lyžích.
Teoretické znalosti jsou ověřovány písemným testem.
Studenti splní test z pravidel bezpečnosti a rizik na kurzu.
|
Obsah
|
Teorie a metodika běhu na lyžích - klasický způsob a bruslení. Teorie a metodika sjíždění a zatáčení na lyžích, všeobecná a specializovaná lyžařská průprava. Výzbroj, výstroj, mazání lyží. Zásady a bezpečnost pobytu v horách. Příprava a realizace celodenního výletu na běžeckých lyžích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Daniela Benešová, Ph.D. (100%),
Doc. Ladislav Čepička, Ph.D. (100%),
Mgr. Tereza Fajfrlíková (100%),
Mgr. Luboš Charvát (100%),
Mgr. Petra Kalistová (100%),
Mgr. Karel Švátora, Ph.D. (100%),
Mgr. Petr Valach, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Jaromír Votík, CSc. (100%),
Mgr. Radek Zeman (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Benešová,D., Štumbauer,J. Školní lyžování II. Sušice: Radovan Rebstök, 2006.
-
Doporučená:
Bolek,E.,Ilavský,J. Běh na lyžích, trénujeme s Kateřinou Neumannovou. Praha: Grada, 2008.
-
Doporučená:
Dvořák, František; Gnad, Tomáš; Mašková, Lada. Česká škola lyžování. Běh na lyžích. Praha : Svaz lyžařů České republiky, 1996.
-
Doporučená:
Gnad,T. a kol. Kapitoly z lyžování. Praha: UK, 2001.
-
Doporučená:
Štumbauer,J., Vobr,R. Moderní lyžování. České Budějovice: Koop, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
používat základní teoretické poznatky z oblasti běhu na lyžích a sjíždění a zatáčení v rozsahu doporučeného učiva pro střední školy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky používat základní lyžařské dovednosti v rozsahu doporučeného učiva pro střední školy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat teoretické znalosti z oblasti první etapy výuky základního lyžování v běhu na lyžích a základních dovedností všeobecné a specializované lyžařské průpravy, |
popsat a vysvětlt metodický postup nácviku jednotlivých způsobů běhu na lyžích a základních dovedností všeobecné a specializované lyžařské průpravy, |
identifikovat a korigovat chyby v technice jednotlivých způsobů běhu na lyžích a základních dovedností všeobecné a specializované lyžařské průpravy, |
shrnout a uvést do souvislostí teoretické poznatky z oblasti bezpečnosti a nebezpečí v horách, přípravy celodenního výletu na běžeckých lyžích, přípravy a údržby lyží, všeobecné a specializované lyžařské průpravy, metodiky a techniky běhu na lyžích. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat praktické dovednosti z oblasti první etapy výuky základního lyžování v běhu na lyžích a základních dovedností všeobecné a specializované lyžařské průpravy, |
identifikovat a prakticky korigovat chyby v technice jednotlivých způsobů běhu na lyžích a základních dovedností všeobecné a specializované lyžařské průpravy, |
prakticky předvést jednotlivé prvky metodického postupu nácviku jednotlivých způsobů běhu na lyžích a základních dovedností všeobecné a specializované lyžařské průpravy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|