|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / MVVY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
MVVY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metody vědeckého výzkumu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají schopnost vymezení problému a sestavení nárysu výzkumného plánu, osvojí si pokročilejší metody a techniky techniky výzkumu, rozšíří své kompetence v oblasti tvorby a hodnocení testů. Bude rozvíjena schopnost kritického hodnocení výzkumných prací.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce - odborný článek do recenzovaného časopisu připravený k odeslání do redakce, splnění souhrnného testu na 70%.
|
Obsah
|
1. Věda, vědecký problém, vědecká otázka.
2. Formulace problému výzkumu - práce ve skupinách.
3. Metodika výzkumu, design - práce ve skupinách.
4. Výzkumné projekty.
5. Publikování výsledků.
6. Příprava odborného článku - práce ve skupinách.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Punch, Keith F. Developing effective research proposals. London : SAGE Publications, 2000. ISBN 0-7619-6356-1.
-
Základní:
Kumar, Ranjit. Research methodology : a step-by-step guide for beginners. 2nd ed. London ; SAGE, 2005. ISBN 1-4129-1194-X.
-
Základní:
Thomas, Jerry R.; Nelson, Jack K. Research methods in physical activity. 3rd ed. [Champaign] : Human Kinetics, 1996. ISBN 0-88011-481-9.
-
Doporučená:
Blahuš, P. K teorii testování pohybových schopností.. Praha: Univerzita Karlova,, 1975.
-
Doporučená:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Doporučená:
Baumgartner, T. a kol. Measurement for evaluation. New York, 2003.
-
Doporučená:
OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu.. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4200-0.
-
Doporučená:
Měkota, Karel; Blahuš, Petr. Motorické testy v tělesné výchově : Příručka pro posl. stud. oboru tělesná výchova a sport. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
Doporučená:
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Praha: Karolinum, 1995.
-
Doporučená:
Hendl, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat : analýza a metaanalýza dat. Vyd. 2., opr. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-123-9.
-
Doporučená:
Punch, Keith. Úspěšný návrh výzkum. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0980-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
20
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní poznatky z oboru vědeckého výzkumu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlí podstatu výzkumného problému |
rozliší a zhodnotí různé výzkumné plány |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
formuluje výzkumný problém |
navrhne výzkumný plán |
napíše odborný článek |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|