|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PPSK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PPSK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Propedeutika pohybových aktivit
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
53 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/PPSK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti pohybových aktivit. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k teorii pohybových aktivit. Součástí předmětu je nácvik senzomotorických dovedností podporující zdraví a fyzickou zdatnost jednice.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře
> Zpracování pohybového portfolia
> Aktivní účast na výuce
> Dosažení dostatečného počtu bodu v didaktickém testu
|
Obsah
|
1.Význam pohybu v 21. století. Studenti poučeni o BOZP.
2.Pohybová aktivita jako součást životního slylu
3.Charakteristika sportovních a pohybových aktivit
4.Rekreační pohybová aktivita
5.Pohybové aktivity jako součást aprobačního předmětu Výchova ke zdraví
6.Základní termíny ve sportu a pohybové aktivitě
7.Vybrané pohybové aktivity aerobní sportovní činnost
8.Vybrané pohybové aktivity anaerobní sportovní činnost
9.Vybrané pohybové aktivity praktická výuka
10.Vybrané pohybové aktivity praktická výuka
11.Vybrané pohybové aktivity praktická výuka
12.Shrnutí, evaluace výuky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Google Classroome se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KOPECKÝ, Miroslav. Didaktika zdravotní tělesné výchovy. Olomouc, 2014. ISBN 978-80-244-4093-4.
-
Základní:
Krištofič, J. Gymnastika pro kondiční a zdravotní účely. Praha, 2000.
-
Základní:
Jane Johnson. Postural Correction. 2016. ISBN 9781492507123.
-
Základní:
Perič, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0683-0.
-
Základní:
VALJENT, Zdeněk. Výchova ke zdravému životnímu stylu. Praha, 2013. ISBN 978-80-01-05367-6.
-
Základní:
Kudláček, Martin. Základy aplikovaných pohybových aktivit. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3954-9.
-
Doporučená:
Krištofič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely.. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Kračmar, B. Kineziologická analýza sportovního pohybu.. Praha : TRITON, 2002.
-
Doporučená:
Angela Clow, Sarah Edmunds. Physical activity and mental Health. Human Kinetics, 2014. ISBN 978-1450434331.
-
Doporučená:
Stackeová Daniela. Relaxační techniky ve sportu. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3646-4.
-
Doporučená:
Knappová, Věra. Řešme bolesti zad pohybem. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0245-8.
-
Doporučená:
VÁLKOVÁ, Hana. Teorie aplikovaných pohybových aktivit pro použití v praxi. Olomouc, 2012. ISBN 978-80-244-3163-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základech anatomie a fyziologie člověka |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
užívat a aplikovat praktické dovednosti užívané v rozcvičení, relaxaci a základním kondičním cvičení |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat pohybové aktivity využívané v prevenci vzniku civilizačních onemocnění a podpoře zdravého životního stylu |
objasnit efektivní postup vykonávání vybraných senzomotorických dovedností v rámci realizovaných pohybových aktivit |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
implementovat vhodně pohybové aktivity do svého životního stylu |
realizovat vybrané senzomotorické dovednosti do pohybových aktivit dětí, dospělých a seniorů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|