|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PPX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PPX
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Předmětová praxe ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky praktické výuky na cvičné základní škole včetně získávání zkušeností při modelových situacích v hromadné, skupinové a individuální formě vyučování.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní docházka do výuky na cvičné základní škole s plněním dílčích úkolů - chronometráž, sledování TF, hospitace, videozáznam (80%)
Zpracování seminární práce (sestavení přípravy na vyučovací jednotku TV dle zadání provádějícího učitele ze cvičné základní školy v souladu se ŠVP)
Didaktický výstup na cvičné základní škole s autoevaluací
|
Obsah
|
1. Výstupová praxe studentů na cvičné základní škole s plněním dílčích úkolů - chronometráž, sledování TF, hospitace, videozáznam; poučení o dodržování pravidel BOZP ve výuce.
2. Hospitace se zaměřením na techniku a metodiku, na organizaci a řízení vyučování, na komunikaci, výchovné a sociální působení, na sledování a měření cvičebního, pedagogického a ztrátového času.
3. Seznámení s cvičnými učiteli, seznámení s modelovou přípravou na vyučovací jednotku, hospitace ve cvičné třídě.
4. Autoevaluace po vlastním praktickém výstupu, reflexe - analýza - vyhodnocení - návrh zlepšení - ověření v praxi.
5. - 7. Vyučovací jednotka ve vnějších prostorách (hřiště, příroda) - příprava, provedení.
8. Vyučovací jednotka v tělocvičně - gymnastika - příprava, provedení.
9. Vyučovací jednotka v tělocvičně - atletika - příprava, provedení.
10. - 11. Vyučovací jednotka v tělocvičně - sportovní hry - příprava, provedení.
12. Vyučovací jednotka v tělocvičně - úpoly - příprava, provedení.
13. Vyučovací jednotka v tělocvičně - netradiční hry - příprava, provedení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Moodle se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Vilímová, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. Brno : Paido, 2002. ISBN 80-7315-033-6.
-
Základní:
David Kirk, Doune Macdonald, Mary O'Sullivan. Handbook of Physical Education. ISBN 9781446206997.
-
Doporučená:
Kantor, Milan;. Co má znát a umět každý učitel : Texty ke kursu legislativy. 2., přeprac., dopl. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 1995. ISBN 80-7043-146-6.
-
Doporučená:
Donnelly, F. C. Development physical education for all children. 2017. ISBN 978-1-4504-4157-5.
-
Doporučená:
VOTÍK, J., ŠPOTTOVÁ, P., DENK, M. Fotbal - herní trénink a pohybová příprava. Praha: Grada. 2020.
-
Doporučená:
Čapek Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
-
Doporučená:
Hnízdilová, Michaela. Tělovýchovné chvilky, aneb, pohyb nejen v tělesné výchově. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-120-4010-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit metodické postupy nácviku a zdokonalování pohybových dovedností a rozvoje pohybových schopností |
užívat znalosti získané v průběhu studia do své pedagogické činnosti (zejména z předmětu KTV/DI1ZS, KPS/ZRHV a RHV) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
prakticky organizovat výuku tělesné výchovy na cvičné základní škole |
aplikovat dovednosti získané v průběhu studia do své pedagogické činnosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat metodiku nácviku pohybových dovedností a rozvoje pohybových schopností, vymezit uzlové body
|
zdůvodnit využití didaktických postupů, způsobů, metod, didakticko-organizačních forem, didaktických řídících stylů při tvorbě přípravy vyučovací jednotky TV na základní škole |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
sestavit a zapsat konkrétní přípravu na vyučovací jednotku TV na základní škole |
aplikovat získané vědomosti a dovednosti do praktických pedagogických činností |
prakticky demonstrovat pohybovou činnost žákům na střední škole a předat zpětnovazební informace |
provést autoevaluaci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|