|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PRVZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PRVZ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pohybová rekreace ve výchově ke zdraví
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Biomedicínské aspekty rekreačního sportu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
35 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/PRVZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je umožnit studentovi orientovat se v široké nabídce rekreačních pohybových aktivit současnosti a schopnost adekvátní aplikace pohybové rekreace do edukačního procesu aprobačního předmětu výchovy ke zdraví v podmínkách školy. Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti pohybové rekreace podporující osobnostní a tělesný rozvoj žáka. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k teorii rekreace a její didaktiky v procesu výchovy a vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
- Orientace v odborné literatuře.
- Didaktický test.
- Praktický didaktický výstup.
- Docházka na praktickou výuku 75%.
|
Obsah
|
1.Zařazení pohybové rekreace do oboru rekreologie. Studenti poučeni o BOZP.
2.Vliv pohybové rekreace na fyzickou dimenzi člověka.
3.Vliv pohybové rekreace na psychickou dimenzi člověka.
4.Vliv pohybové rekreace na sociální dimenzi člověka.
5.Současné druhy pohybové rekreace.
6.Možnosti využití pohybové rekreace na škole.
7.Pohybová rekreace jako edukační prostředek v aprobačním předmětu výchova ke zdraví.
8.Rekreace jako prostředek obnovy sil a podpory psychohygieny žáků.
9.Didaktické metody a formy při organizaci rekreační činnosti na škole.
10.Metodologie výuky indoorových rekreačních aktivit v prostředí školy.
11.Metodologie výuky outdoorových rekreačních aktivit v prostředí školy.
12.Pohybová rekreace jako nedílná součást systému škol podporujících zdraví.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Věra Knappová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Tereza Fajfrlíková (20%),
Mgr. Věra Knappová, Ph.D. (50%),
PhDr. Jana Koptíková (10%),
PhDr. Mgr. Michal Svoboda, Ph.D. (10%),
Mgr. Petra Špottová, Ph.D. (10%),
-
Vede seminář:
Mgr. Tereza Fajfrlíková (20%),
Mgr. Věra Knappová, Ph.D. (50%),
PhDr. Jana Koptíková (10%),
PhDr. Mgr. Michal Svoboda, Ph.D. (10%),
Mgr. Petra Špottová, Ph.D. (10%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Krejčí, M. Krok k výchově, krok ke zdraví.. České Budějovice, 2008. ISBN 80-85783-17-7.
-
Základní:
Ješina, O., Hamřík, Z., et al. Podpora aplikovaných pohybových aktivit v kontextu volného času.. Olomouc, 2011. ISBN 978-80-244-2738-6.
-
Základní:
Jane Johnson. Postural Correction. 2016. ISBN 9781492507123.
-
Základní:
Neuman, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě : přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě.. Praha, 2000. ISBN 80-85783-17-7.
-
Základní:
Fojtík, Igor. Vybrané kapitoly z rekreologie. 1. vydání. 2011. ISBN 978-80-7368-990-2.
-
Doporučená:
Neuman, J. Dobrodružné hry v tělocvičně.. Praha, 2001. ISBN 80-7178-218-1.
-
Doporučená:
Krištofič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely.. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Kračmar, B. Kineziologická analýza sportovního pohybu.. Praha : TRITON, 2002.
-
Doporučená:
Stackeová Daniela. Relaxační techniky ve sportu. Praha, 2011. ISBN 978-80-247-3646-4.
-
Doporučená:
Knappová, Věra. Řešme bolesti zad pohybem. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2013. ISBN 978-80-261-0245-8.
-
Doporučená:
MACHOVÁ, Jitka, KUBÁTOVÁ, Dagmar a kol. Výchova ke zdraví. 2. Aktualizované vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5351-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Užívat a vhodně aplikovat základní pojmy charakterizující oblast zdravého životního stylu v rozsahu studia SŠ |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Demonstrovat a vhodně aplikovat zákonitosti a základní prvky rozcvičení, relaxace a kondičně zaměřeného cvičení v rozsahu tělesné výchovy na SŠ |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Porozumění problematice a charakterizace současného stavu a tendence vývoje pohybových aktivit volného času společnosti |
Dokáže určit a vymezit cíle a úkoly rekreace a specifika rekreačních aktivit u jednotlivých populačních skupin |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vhodně demonstrovat možnosti optimalizace životního stylu různých populačních skupin obyvatelstva |
Cíleně prakticky aplikovat vhodné typy pohybové aktivity pro podporu zdraví vybraného jedince |
vhodně zvolit pohybové aktivity s ohledem na prevenci vzniku civilizačních onemocnění a podpory zdravého životního stylu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|