|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / PS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
PS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pohybová skladba
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
42 / -
|
23 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/PST
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Teoreticky i prakticky uvést studenty do problematiky tvorby pohybových skladeb bez náčiní a s náčiním.
Rozvinout pohybovou kreativitu studentů a jejich didaktické dovednosti.
|
Požadavky na studenta
|
- metodický výstup - nácvik vytvořené pohybové skladby bez náčiní, nebo s náčiním
- písemný a grafický záznam vytvořené pohybové skladby
- aktivní účast na cvičeních s metodickými výstupy
|
Obsah
|
Na úvodní hodině proběhne poučení o bezpečnosti práce při výuce.
Úvod do teorie pohybové skladby (PS), principy tvorby PS.
Nácvik společné PS bez náčiní a s náčiním.
Metodické výstupy studentů - vlastní tvorba PS bez náčiní, či s náčiním a její nácvik s ostatními studenty.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici kurz v Coursewaru se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
MINTON, Sandra Cerny. Choreography: A Basic Approach Using Improvisation. Champaign: Human Kinetics, 2017. ISBN 978-1-4925-4012-0.
-
Doporučená:
Appelt, Karel. Kapitoly z pohybové skladby. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
-
Doporučená:
Novotná, Viléma. Pohybová skladba. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-860-3.
-
Doporučená:
KRAUSOVÁ, A. Pohybová skladba a světové gymnaestrády.. Praha: FTVS UK,, 1992.
-
Doporučená:
APPELT, K. Pohybová skladba v teorii a praxi.. Praha: Ústřední škola ČOS,, 1995.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
12
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
15
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozeznat různou délku not, druhy tempa, rytmu, dynamiky hudby
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
rozlišit, jakým pohybem vyjádřit různé hudební žánry |
disponovat dostatečným množstvím tanečních a gymnastických pohybů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a vysvětlit principy tvorby pohybové skladby
|
graficky znázornit pohybovou skladbu
|
názvoslovně popsat pohybovou skladbu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
předvést pohybovou skladbu (PS) bez náčiní a s náčiním nacvičovanou s vyučujícím
|
samostatně, či ve skupině vytvořit na zvolenou hudbu PS bez náčiní, či s náčiním
|
uplatnit v PS principy její tvorby
|
aplikovat správný metodický postup nácviku PS
|
zhodnotit PS vytvořené ostatními studenty |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|