|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TA2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TA2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tance 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
20 / -
|
0 / -
|
7 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 18
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/BT2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Představit studentům možnosti zpracování gymnasticko-taneční rušné části vyučovací jednotky na hudbu a sestavení protahovací sestavy na hudbu. Seznámit studenty s různými tanečními styly moderního tance (funky, hip-hop, džez, moderní výrazový tanec apod.). Uvést studenty do problematiky tvorby tanečních variací na hudbu. Rozvinout pohybovou kreativitu studentů a jejich didaktické dovednosti.
|
Požadavky na studenta
|
metodický výstup: vedení tanečně zaměřené vyučovací/cvičební jednotky (rušná část, průpravná část, hlavní část - nácvik taneční vazby z moderního tance)
|
Obsah
|
Pohybová a taneční průprava.
Příklady rušné a průpravné části tanečně zaměřené vyučovací jednotky.
Nácvik tanečních vazeb různých stylů moderního tance (hip-hop, funky, džez, moderní výrazový tanec apod.).
Metodické výstupy studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Au, Susan. Balet a moderný tanec. Verbunk, 2017. ISBN 9788097220310.
-
Rozšiřující:
Wilmerding, Virginia. Dancer wellness. 2017. ISBN 978-1-4925-1581-4.
-
Rozšiřující:
Šimek, Rudolf. Džezgymnastika : hudba - rytmus - pohyb. Praha : Olympia, 1981.
-
Rozšiřující:
GIORDANO, Gus. Jazz dance class: beginning thru advanced. Pennington, NJ: Princeton Book Co., 1992. ISBN 0871271826.
-
Doporučená:
ODSTRČIL, Petr. Sportovní tanec: standardní tance : latinskoamerické tance. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0632-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
15
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit základní pojmy z hudební výchovy a popsat jejich vyjádření pohybem |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provést prvky z rytmicko-pohybové průpravu z předmětů KTV/GYM1N a KTV/TA1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
stanovit, jaký druh hudby použít k vedení jednotlivých částí vyučovací/cvičební jednotky tělesné výchovy
|
metodicky správně navrhnout rušnou, či průpravnou část tanečně zaměřené vyučovací/cvičební jednotky
|
zhodnotit metodické výstupy ostatních studentů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést jednoduché taneční variace z různých druhů moderního tance |
samostatně, či ve spolupráci s dalšími studenty aplikovat do výuky rušnou a průpravnou část tanečně zaměřené vyučovací/cvičební jednotky |
samostatně, či ve spolupráci s dalšími studenty vytvořit taneční vazbu na hudbu (z moderního tance) a metodicky správně ji aplikovat ve výuce
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|