|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / URCV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
URCV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úpolová a relaxační cvičení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student si během výuky osvojí základní dovednosti v úpolových cvičení, naučí se používat úpolové hry a zařazovat je do výuky TV.
Představit studentům relaxační a protahovací formy gymnastiky. Uvést studenty do problematiky sestavení relaxačních a protahovacích programů.
|
Požadavky na studenta
|
Praktické zvládnutí pádů a vybraných prvků z judo, karate a sebeobrany. Metodický výstup na vybrané téma. Jednotlivé znalosti a dovednosti budou hodnoceny v průběhu semestru formou ukázkového cvičení.
Metodický výstup - vedení bloku relaxačních nebo protahovacích cvičení.
Seminární práce - písemná příprava vedeného bloku.
|
Obsah
|
1. Základní, průpravné úpoly - využití ve cvičebních jednotkách.
2. Nácvik a metodika pádů.
3. Základní principy juda, nácvik vybraných činností.
4. Základy karate, boxu.
5. Základní prvky sebeobrany.
6. Využití úpolů ve škole.
Relaxační formy gymnastiky:
- cvičení zaměřená na protahování jednotlivých svalových skupin
- relaxační a uvolňovací cvičení
- základy jógy, powerjógy
- tvorba bloků protahovacích cvičení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Reguli, Zdenko. Aikidó : průvodce pro žáky i učitele. Bratislava : CAD PRESS, 2003. ISBN 80-88969-08-5.
-
Základní:
Buzková, Klára. Fitness jóga : harmonické cvičení těla i duše. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1525-2.
-
Základní:
Roubíček, Vladimír. Kdo s koho : Úpolová cvičení a hry. 1. vyd. Praha : Olympia, 1984.
-
Základní:
Srdínko, René. Malá škola juda. 1. vyd. Praha : Olympia, 1987.
-
Základní:
Blahušová, Eva. Pilates & jóga pro sportovce. Vyd. 1. Praha : Olympia, 2008. ISBN 978-80-7376-086-1.
-
Základní:
Krejčík, Václav. Powerjóga : dynamické cvičení budoucnosti : fitness pro ženy a muže každého věku. Vyd. 1. V Praze : Ikar, 2003. ISBN 80-249-0205-2.
-
Základní:
Stackeová, Daniela. Relaxační techniky ve sportu : [autogenní trénink, dechová cvičení, svalová relaxace]. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3646-4.
-
Základní:
Buzková, Klára. Strečink : 240 cvičení pro dokonalé protažení celého těla. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1342-X.
-
Základní:
Fojtík, Ivan. Úpoly : Met. příručka pro 5. až 8. roč. základní školy. 1. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-24420-3.
-
Doporučená:
Zítko, Miroslav; Skopová, Marie. Fit sestavy : protahovací, relaxační, posilovací, mobilizační. 1. vyd. Praha : Olympia, 1999. ISBN 80-7033-609-9.
-
Doporučená:
Fojtík, Ivan; Král, Pavel; Král, Petr. Karatedó. 1. vyd. Praha : Olympia, 1993. ISBN 80-7033-246-8.
-
Doporučená:
Bursová,M. Kompenzační cvičení. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Buzková,K. Strečink. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Nelson, Arnold G.; Kokkonen, Jouko. Strečink na anatomických základech. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2784-4.
-
Doporučená:
Rebac, Zoran. Thajský box : . plnokontaktní bojový sport z Asie. 1. vyd. Praha : Naše vojsko, 1994. ISBN 80-206-0444-8.
-
Doporučená:
FOJTÍK, I. Úpoly ve školní TV. UK Praha, 1990.
-
Doporučená:
Krejčík,V. Zdravý život s powerjógou. Praha, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
3
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
26
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
užívat gymnastické názvosloví základní a sportovní gymnastiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
mít základní úroveň pohybových schopností, základní úroveň úpolových dovedností získaných v bakalářské formě studia a základní úroveň gymnastických dovedností v rozsahu absolvovaného předmětu základní gymnastika |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vymezit jednotlivé sporty, které se řadí k úpolovým cvičením |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
předvést a použít základní úpolová cvičení |
sestavit ukázkovou hodinu, kterou ukáže formou praktického výstupu v rušné a průpravné části
|
aplikovat znalosti relaxačních a protahovacích cvičení do bloků cvičení |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|