|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / ZDTV1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
ZDTV1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Základy didaktiky TV1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
54 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTV/DTV1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenty do problematiky základní gymnastiky. Seznámit je s názvoslovím tělesných cvičení, zásadami sestavování rozcvičení s ohledem na individuálně optimální držení těla. Vytvořit zásobník cviků uvolňovacích, protahovacích a posilovacích bez náčiní a s náčiním. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit správné provádění všech cvičení s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný zápočtový test.
Praktické zvládnutí průběžných a závěrečných kontrolních cviků.
Metodický výstup - příprava a vedení průpravné části cvičební jednotky.
|
Obsah
|
Názvosloví tělesných cvičení.
Grafické znázornění cvičebních poloh.
Individuálně optimální držení těla.
Struktura a obsah rušné a průpravné části cvičební jednotky.
Pohybová intervence na korekci kvality držení těla.
Kompenzačních cvičení (uvolňovacích, protahovacích a posilovacích).
Zpevňovací, balanční, relaxační a dechová cvičení.
Cvičení z oblasti hudebně - pohybových vztahů.
Zásady kondičního cvičení s ohledem na zdravotně orientovanou zdatnost.
Posuzování kloubní pohyblivosti, svalové síly.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Krištofič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely.. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Bursová, M. Kompenzační cvičení. Praha, 2005.
-
Doporučená:
Appelt, K. Názvosloví pro cvičitele. Praha: Olympia, 1989.
-
Doporučená:
Isacowitz, R., Clippinger, K. Pilates anatomy.. IL: Human Kinetics,, 2020. ISBN 9781492567707.
-
Doporučená:
Nelson, G., Kokkonen, J. Strečink na anatomických základech. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5485-7.
-
Doporučená:
www.tv1.ktv-plzen.cz.
-
Doporučená:
www.tv3.ktv-plzen.cz.
-
Doporučená:
Skopová, M., Zítko, M. Základní gymnastika. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2194-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
užívat základní teoretické znalosti z biologie člověka v rozsahu učebních programů gymnázií a středních škol |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
předvést základní pohybové dovednosti pro aktivní absolvování praktické výuky a praktických zápočtových požadavků |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
použít a vysvětlit názvosloví tělesných cvičení |
popsat individuálně optimální držení těla |
popsat a vysvětlit příčiny vzniku a možnosti nápravy vadného držení těla |
vysvětlit didaktické zásady analytického cvičení vedoucího k uvědomování si držení jednotlivých segmentů těla a jeho celku (hluboký stabilizační systém páteře, neutrální poloha pánve, centrace kloubů) |
sestavit a vysvětlit rušnou a průpravnou část cvičební jednotky bez náčiní i s náčiním |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
předvést správně základní polohy a pohyby těla a jeho částí při cvičení |
prakticky vést rušnou a průpravnou část cvičební jednotky bez náčiní i s náčiním |
prakticky vést ukázku cvičení k vyrovnávání vadného držení těla |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|