|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9ELVV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9ELVV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
E-learning ve vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
9
[HOD/SEM]
Seminář
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/ELVV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání znalostí o možnostech využití e-learningu v různých typech vzdělávání a dovedností v oblasti tvorby a administrace e-learningových kurzů.
|
Požadavky na studenta
|
Navrhnout a vytvořit ucelený soubor e-learningových aktivit (výukovou lekci) na vybrané téma. Lekce bude obsahovat úvodní motivační aktivitu, studijní text, alespoň jednu multimediální komponentu, test, zadání diskuse, zadání úkolu a další volitelné aktivity.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na coursewaru ZČU:
http://courseware.zcu.cz/wps/portal/predmety/kvd/elvv sekce Podmínky absolvování.
|
Obsah
|
Formy e-learningu
Didaktické zásady při přípravě on-line kurzů
Administrace a správa on-line kurzů v LMS
Role tutora v on-line kurzu
Autorská tvorba v e-learningu
Struktura on-line kurzu
Multimediální komponenty on-line kurzu
Interaktivní prvky v on-line kurzu
Příklady dobré praxe
Trendy v e-learningu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Černý, Michal. Digitální kompetence v transdisciplinárním nahlédnutí: mezi filosofií, sociologií, pedagogikou a informační vědou. Brno, 2019. ISBN 978-80-210-9330-0.
-
Doporučená:
Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
-
Doporučená:
Kopecký, Kamil. E-learning (nejen) pro pedagogy. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2006. ISBN 80-85783-50-9.
-
Doporučená:
Barešová, Andrea. e-Learning ve vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha : VOX, 2003. ISBN 80-86324-27-3.
-
Doporučená:
Zounek, Jiří, Juhaňák, Libor, Staudková Hana, Poláček, Jiří. Učení (se) s digitálními technologiemi. Praha, 2021.
-
Doporučená:
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole.. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
-
Doporučená:
Eger, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT : aktuální stav a predikce vývoje. Vyd. 1. Plzeň : Nava, 2012. ISBN 978-80-7211-428-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
76
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalost práce s počítacem a orientace na internetu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student rozlišuje na základě charakteristických znaků různé formy e-learningu. Student dodržuje didaktické zásady při přípravě on-line kurzů s ohledem na jejich cíl. Student využívá obecně platná pravidla pro administraci a správu LMS vybraného na základě kritérií. Student dokáže vysvětlit roli tutora v on-line kurzu. Student prokazuje dovednosti související s autorskou tvorbou v e-learningu. Student umí navrhnout vhodnou strukturü on-line kurzu s ohledem na jeho cíl. Student zařazuje do on-line kursu vhodné vlastní a v souladu s autorským zákonem i cizí multimediální komponenty a interaktivní prvky. Student vyhledává příklady dobré praxe. Student sleduje trendy v e-learningu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
|
|
|
|