|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 9SINF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
9SINF
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Školské informační a databázové systémy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVD/SINFS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty učitelství s principy, postupy a pravidly souvisejícími s užíváním, správou a administrací školských informačních a databázových systémů s ohledem na aktuální potřeby učitelské praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminárních prací (popř. seminární projekty s prezentací výsledného zpracování) splňující podmínky pro uznání. Splnění praktických testů.
|
Obsah
|
- Obecná charakteristika, princip a využití informačních a databázových systémů využívaných na různých stupních vzdělávacího systému.
- Entity v databázovém modelu školského informačního systému.
- Principy, postupy a pravidla související s užíváním školských informačních systémů v rolích pedagoga, žáka a rodiče.
- Návrh vlastního databázového modelu se zahrnutím důležitých entit informačního systému vzdělávací instituce.
- Praktické seznámení s vybranými školskými informačními a databázovými systémy.
- Součásti a moduly školských informačních systémů, jejich použití v pedagogické praxi (praktické použití modulů školských informačních systémů).
- Správa a administrace školských informačních systémů a jejich modulů.
- Technické a vizuální provázání informačního systému se školním webem.
- Systémy, webové služby a programové vybavení vyvinuté pro účely řízení a organizaci práce v týmu s ohledem na podmínky a prostředí vzdělávací instituce.
- Praktické použití webových služeb a programového vybavení vyvinutého pro účely řízení a organizaci práce v týmu s ohledem na podmínky a prostředí vzdělávací instituce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy.. Olomouc, 2011. ISBN 978-80-244-2784-3.
-
Doporučená:
TATNALL, Arthur, Javier OSORIO a Adrie J VISSCHER. Information technology and educational management in the knowledge society. New York, 2005. ISBN 03-872-4044-6.
-
Doporučená:
SHAJAHAN, S. a R. PRIYADHARSHINI. Management information systems. New Delhi, 2004. ISBN 81-224-1549-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Celkem
|
74
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti na úrovni předmětu Databáze a databázové systémy z bakalářského studia |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dovednosti na úrovni předmětu Databáze a databázové systémy z bakalářského studia |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát přehledně informační a databázové systémy užívané ve školách |
znát typické součásti a moduly školských informačních systémů, jejich praktické použití |
vnímat technické a vizuální provázání informačního systému se školním webem |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
na modelových příkladech řešit situace vyplývající z praktického používání stěžejních modulů informačního systému školy z pohledu učitele a třídního učitele |
získat dovednosti se správou a administrací vybraných školských informačních a databázových systémů s ohledem na aktuální potřeby učitelské praxe |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
|
|
|
|