|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / ITVV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
ITVV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Informační technologie ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
305 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky vzdělávání s podporou digitálních technologií.
|
Požadavky na studenta
|
Založení portfolia splněním vybraných úkolů.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na coursewaru ZČU:
http://courseware.zcu.cz/wps/portal/predmety/kvd/itvv sekce Podmínky absolvování.
|
Obsah
|
Digitální technologie a teorie vzdělávání.
Příklady využití digitálních technologií ve školním prostředí.
Vzdělávací aplikace pro různé digitální technologie.
Cloud computing software jako služba pro výukové účely.
Možnosti vlastního profesního rozvoje s pomocí internetu a internetové komunikace
Vyhledávání informací a materiálů na internetu.
Internetové zdroje aktualit o využívání digitálních technologií ve výuce.
Portály a komunity spojené se vzděláváním.
Využívání sociálních sítí ve výuce.
Tvorba portfolia.
Kyberšikana.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Základní studijní oporou pro tento předmět je kurz v LMS Moodle (https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=7709).
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Neumajer, Ondřej; Rohlíková, Lucie,; Zounek, Jiří. Učíme se s tabletem : využití mobilních technologií ve vzdělávání. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
-
Doporučená:
Zounek, Jiří; Juhaňák, Libor,; Staudková, Hana,; Poláček, Jiří. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
-
Doporučená:
KVD/ITVV Informační technologie ve výuce (2022 ZSiLS)
(Rohlíková, L., Průcha, T.)
-
Doporučená:
Brdička, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno : Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
4
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit základní pojmy z informatiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
orientovat se v práci s osobním počítačem na úrovni sylabu ECDL Start. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porovnat různé teorie vzdělávání v souvislosti s využitím digitálních technologií |
uvést příklady vhodného i nevhodného využití digitálních technologií ve školním prostředí |
analyzovat různé typy vzdělávacích aplikací |
orientovat se v cloudových službách |
vyhledávat aktuální informace, materiály a vzdělávací příležitosti na internetu |
analyzovat pozitivní a negativní aspekty sociálních sítí a virtuálních komunit |
reflektovat význam digitálního portfolia pro žáky i učitele |
vysvětlit zásady bezpečnosti na internetu a možnosti prevence kyberšikany |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit digitální portfolio |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|