|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / KR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
KR2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kresba 2 pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 9
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KVK/KR1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je zprostředkovat studentům možnosti kresby jako prostředek vyjádření, jak v oblasti studijní kresba, tak v oblasti kresby volné.
|
Požadavky na studenta
|
Udělení zápočtu podmiňuje splnění jednotlivých semestrálních úkolů. Forma klasifikované zkoušky - praktická zkouška, nebo vypracování semestrální práce na dané téma.
|
Obsah
|
1) Kresba zátiší - složitější formy, navazuje na KVK/KR1. 2) Kresba větších prostorových celků. Vztah detailu a prostoru, základy kresebné kompozice. 3) Základy figurální kresby 4) Aplikace různých kresebných technik
Student se během semestru seznamuje s kresebnými přístupy v daných okruzích ve vybraných epochách vývoje kresby s akcentem zejména na 20. a 21. století.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Preiss, Pavel. Česká barokní kresba. Praha: Národní galerie, 2006.
-
Rozšiřující:
Tětiva, Vlastimil. Česká kresba 20. století ze Sbírek Alšovy jihočeské galerie. Hluboká nad Vltavou. AJG, 1984.
-
Rozšiřující:
Cole, Michael W. Leonardo, Michelangelo, and the Art of the Figure. New Haven: Yale University Press, 2015.
-
Rozšiřující:
Volrábová, Alena. Německá kresba 1540 - 1650: umění kresby v německy mluvících zemích mezi renesancí a barokem. Praha: Národní galerie, 2007.
-
Doporučená:
Zrzavý, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Avicenum, 1977.
-
Doporučená:
Sawdon, Phil. Drawing Ambiguity: Beside the Lines of Contemporary Art. 2015. ISBN 978-1-78453-069-3.
-
Doporučená:
Bammes, Gottfried. Figürliches Gestalten : ein Leitfaden für Lehrende und Lernende. Berlin : Volk und Wissen volkseigener Verlag, 1981.
-
Doporučená:
PALLASMAA, Juhani. Myslící ruka: existenciální a ztělesněná moudrost v architektuře. Zlín: Archa, 2012. ISBN 978-80-87545-09-6.
-
Doporučená:
Marco, Jindřich. O grafice. Praha : Mladá fronta, 1981.
-
Doporučená:
Teissig, Karel; Brabcová, Jana. Technika kresby. Praha : Artia, 1986.
-
Doporučená:
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění : Průvodce pracovními postupy a dějinami originální tiskové grafiky. Praha : Artia, 1981.
-
Doporučená:
Rusek, Ladislav. Umění kresby : učební text pro studium výtvarné výchovy : učitelství v 6. - 9. roč. ZŠ. Olomouc : Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 1977.
-
Doporučená:
Crhák, František. Výtvarná geometrie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1977.
-
Doporučená:
Uždil, Jaromír. Výtvarný projev a výchova. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
35
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat principy výstavby obrazové struktury; |
popsat základní výrazové prostředky v oboru kresby; |
rozlišit mokrou a suchou kresbou a objasnit vhodné použití fixačních prostředků; |
vysvětlit rozdíl mezi studijní kresbou a kresbou jako finálním výrazovým prostředkem; |
popsat historický kontext kresby a reflektovat k němu vlastní tvorbu; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
kresebně vyjádřit prostor, tvar, světlo, stín; |
využívat kompoziční plány; |
rozlišovat mezi detailem a celkem; |
ztvárnit kresbu v kontuře, v malířském i sochařském projevu; |
využívat různé technologické postupy a podložky; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit principy kresby /bod, linie, plocha/ ve vlastní práci i v dílech ostatních umělců; |
posoudit význam kresby v malbě, soše, architektuře a v umění jako celku; |
objasnit zákonitosti studijního i uměleckého vyjádření kresbou; |
rozlišit intimní charakter kresby i expresivní účinek v umělecké tvorbě; |
popsat princip prostorové figurace ve vztahu ke konstruktivní tendenci v umění; |
kresbu jako fenomén zařadit v umělecké tvorbě do významového kontextu; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit skicu vlastního konceptu u zadaného úkolu; |
zvolit vhodné řešení výtvarného problému a rozvíjet do finální podoby; |
vhodně zacházet s výrazovými prostředky kresby; |
vhodně užít podložky pro kresebný záměr; |
interpretovat konkrétní námět; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|