|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / NASPX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
NASPX
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Náslechová praxe - bakalářská
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Náslechová praxe
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hospitace v 5 - 10 vyučovacích jednotkách Vv (II.st. ZŠ, nižší ročníky víceletých gymnázií, ZUŠ). Sledování struktury vyučovací jednotky a rozbor uplatněných činností.
|
Požadavky na studenta
|
Písemné zpracování záznamů z náslechů ve vyučovacích jednotkách Vv dle předepsané osnovy a vypracování didaktických analýz jednotlivých vyučovacích jednotek.
|
Obsah
|
Didaktické analýzy sledovaných vyučovacích jednotek z hlediska jejich struktury a uplatněných činností.
V analýze se uplatní:
1.Určení a reflexe druhů činností ve výtvarné výchově
2.Určení a reflexe organizačních forem a organizace výtvarných činností žáků.
3.Určení a reflexe metod ve výtvarné výchově (se zvláštním zaměřením na problematiku výtvarného hodnocení a komunikace o postojích vůči výtvarným projevům).
4.Hodnocení vyučovacích jednotek na základě předem daných kriterií (orientační využití metody DITA - didaktická interakční analýza).
Předmět Náslechová praxe bakalářská navazuje jednak v oboru na předmět Zážitkové aktivity v kontextu vizuální kultury a jednak na předmět společného základu Základy reflexe a hodnocení kvality výuky, kde se budou analýzy z náslechové praxe rozebírat v kontextu Schönovy koncepce reflektivního praktika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student je schopen provést pozorování výuky a pořídit jeho záznam dle zadaných požadavků; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
1. ve sledované jednotce výtvarné výchovy je schopen identifikovat její základní strukturní prvky (námět, výtvarnou techniku, výtvarný problém, apod.) a důležité obsahy - učivo; |
2. v hospitačním záznamu srozumitelně a jasně formuluje a strukturuje zadání úkolu, naznačí frázování hodiny a možnosti korekce žákovské tvorby, podrobněji představí závěr výuky, reflexi a hodnocení výtvarných aktivit; |
3. s oporou o materiály RVP a artefiletickou koncepci výrazové hry a jejích dimenzí, určuje smysl a cíl sledované výukové situace a její možný dopad na žáka; |
4. uvažuje o vztahu obsahů zrealizovaného úkolu ke vhodným průřezovým tématům; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|