|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / TAVB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
TAVB
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Tvorba AV záznamu pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Tvorba a zpracování audiovizuálního záznamu pro vizuální kulturu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 15
|
0 / 5
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KVK/9GA
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty pedagogických studijních oborů kompetencemi pro tvorbu a zpracování dokumentačního audio a videozáznamu pro uměleckou a galerijní praxi. Studenti klasifikují systémy videotechniky a programového vybavení pro střih videa, porozumí základním pravidlům tvorby dokumentačního videozáznamu a analyzují možnosti praktické tvorby dokumentačního audio a videozáznamu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu a zkoušky:
- úspěšné splnění semestrální práce - vytvoření DVD média s videopořadem na dané téma dohodnuté s vyučujícím,
- úspěšné absolvování didaktického testu, který bude prověřovat základní znalosti o tvorbě videopořadu.
|
Obsah
|
1. Význam a možnosti tvorby videoklipu a videopořadu pro uměleckou, galerijní praxi pomocí digitální videokamery a počítače. 2. Druhy videotechniky a počítačového software pro natáčení a zpracování videa. 3. Doplňující technická zařízení pro pořízení a zpracování obrazu a zvuku. 4. Výrazové prostředky videa a filmu. 5. (Video)záběr a jeho základní charakteristiky. 6. Obrazová kompozice a světelná konstrukce záběru. 7. Střihová skladba pořadu a jeho dramatická stavba. 8. Technická střihová skladba. 9. Předsnímací jednoty a technické otázky natáčení. 10. Scénáře, význam a druhy. 11. Pravidla prostorová orientace diváka. Střih pohybových akcí. 12. Zvuková složka a její výrazové prostředky. 13. Počítačové programy pro zpracování videa, druhy a možnosti. 14. Praktické postupy tvorby videoklipu a videopořadu pro uměleckou a galerijní praxi. 15. Otázky ochrany osobnosti při natáčení.
Aktuální pokyny vyučujícího a další doporučené studijní texty naleznete na http://portal.zcu.cz.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Adobe Creative Team. Adobe Premiere Pro - oficiální výukový kurz. Praha, 2004. ISBN 80-86497-68-2.
-
Doporučená:
Voráček, Karel. DVD přehráváme a zálohujeme video. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-487-7.
-
Doporučená:
Kučera, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2002. ISBN 80-7331-896-2.
-
Doporučená:
Mašek, J. Tvorba videoprogramu.. Plzeň, 1998. ISBN 80-7082-413-1.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Doporučená:
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady;
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat; |
operacionalizovat pojmy a kategorizovat reflektované jevy; |
vyjadřovat se strukturovaně a zaznamenat své postoje a názory; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat a hodnotit možnosti software pro tvorbu digitálního videa; |
objasnit ekonomický i společenský význam multimédií; |
popsat podstatu a možnosti multimediální komunikace včetně audiovize a internetu z hlediska vlivu na počítačové umění; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a hodnotit multimediální komunikáty; |
vytvářet fotografie, plakáty, animace, videa a webové stránky prostřednictvím vybraného software a využívat jejich komunikační možnosti; |
experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|