|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / ZMT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
ZMT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy multimed. tvorby pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Základy multimediální tvorby pro vzdělávání
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 10
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 10
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
UUD/ZMT
|
Vyloučené předměty
|
UUD/ZMT
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty pedagogických studijních oborů základní znalostí práce v prostředí multimediálních grafických aplikací a seznámit je se základními postupy tvorby animovaných a interaktivních dokumentů pro potřeby vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
Student vypracuje seminární práci na zadané téma se zvoleným námětem (bližší informace budou dostupné na coursewaru) - 2 animované klipy - 1x stop motion např. v MovieMakeru a 1x animaci případně s prvky interaktivity v Adobe Flash. Výběr námětu studentem bude proveden na semináři ve spolupráci s vyučující.
Délka klipů bude závislá na komplexitě a náročnosti zpracovávaného projektu. Student bude obsahovou a formální kvalitu projektu s vyučující konzultovat min. 3x nejpozději v mezních termínech stanovených níže. K tomu student využije prostor v seminářích nebo konzultačních hodin vyučující. Pokud student počet a mezní termíny konzultací nedodrží, zápočet nezíská.
16.10. mezní termín 1.konzultace (výběr námětu seminární práce, předběžný obrazový scénář/storyboard - nemusí mít digitální podobu)
13.11. mezní termín 2.konzultace (rozpracovaná animace)
11.12. mezní termín 3.konzultace (animace ve stavu před finalizací)
Forma odevzdání:
1/ finalizované klipy ve formátu AVI, SWF nebo EXE
2/ u projektu v Adobe Flash také pracovní formát FLA
---> v termínech zápočtu bude možnost předat na flashdisku nebo CD.
Zápočet bude udělen studentovi, který seminární práce řádně podle stanovených požadavků konzultoval a odevzdal ho v požadované kvalitě se všemi náležitostmi. Kriteria hodnocení - 1/ kvalita technického provedení obrazu; 2/ hledisko vhodnosti námětu; 3/ symbióza obsahu a formy; 4/ celková kompozice obrazu a projektu; 5/ funkčnost interaktivních prvků; 6/celistvost.
|
Obsah
|
1. - 13. - Co jsou multimédia? Seznámení se s programem Adobe Flash. Pracovní plocha a nástroje. Kreslení a kreativní nástroje v programu Adobe Flash. - Barva. Základy animace (frame by frame). Uspořádání objektů v pracovní ploše. Animace (shape). - Vytváření symbolů, práce s knihovnou v programu Adobe Flash. Pokročilejší techniky animace (tween). - Import a práce s bitmapou v programu Adobe Flash. Druhy symbolů. - Scéna. Tvorba animovaného klipu. Vytváření tlačítka. Práce s textem. - Základy action scriptu programu Adobe Flash. Události myši. - Základy action scriptu programu Adobe Flash. Ovládání klipu. - Základy action scriptu programu Adobe Flash. Ovládání klipu II. - Ozvučení klipu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat;
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat a hodnotit možnosti grafických editorů, videoeditorů a programů pro animaci pro multimediální tvorbu; |
objasnit možnosti stylizace multimediální tvorby; |
popsat podstatu a možnosti digitálního umění spojeného multimédii; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvládat tvorbu animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu.
|
tvořit animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|