|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / KS3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
KS3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ateliér Kov a šperk 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
9
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
9 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi oboru a praktickými dovednostmi, nezbytnými pro práci v ateliéru designu kovu a šperku. Naučit studenty navrhnout vlastní značku - monogram pro plošné i reléfní použití; navrhnout a realizovat šperk pro blízkou nebo známou či historickou osobnost.
Zatímco metody a formy výuky lze popsat velmi konkrétně, obsahovou strukturu předmětu lze vymezit jen obecně. Jedná se o typ výuky specifický pro umělecké školy, kdy témata výuky a tedy její obsahová struktura je velmi flexibilní. Vyplývá jednak z individuálních predispozic a inklinací studentů a jednak z aktuálního socio-kulturního a tedy také stylového kontextu jejich tvorby. Jak v oblasti teoretického poznání (epistémé), tak v oblasti praktické realizace výsledného produktu-artefaktu (fronésis) se žákovo poznání utváří vždy unikátním způsobem.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná aktivní docházka na výuku - 100%,
- průběžné plnění všech dílčích seminárních ateliérových úkolů dle pokynů vyučujícího v požadované kvalitě a času; pracovitost, kreativita, píle, kritický pohled,
- aktivní zapojení do řešení problémů, povinnost vlastní invence,
- průběžná tvorba, konzultace a korektury KP,
- předložení konečné verze semestrálního projektu (KP) vyučujícímu v požadovaném termínu, v požadované kvalitě a času; pracovitost, kreativita, píle, kritický pohled,
- prezentace.
Hodnotící kritéria: výtvarná úroveň a kreativní řešení.
|
Obsah
|
1. Seznámení s průběhem semestru a požadavky vyučujícího. 2. Zadání tématu semestrálního projektu (KP), značka - monogram. 3. Skici a návrhy. 4. - 6. Práce na projektu, korektury. 7. Předložení projektů ve finální podobě ve stanoveném termínu a stanoveném rozsahu. Prezentace. 8. Zadání tématu semestrálního projektu, šperk pro blízkou osobu. 9. Skici a návrhy. 10. - 12. Práce na projektu, korektury. 13. Předložení projektů ve finální podobě ve stanoveném termínu a stanoveném rozsahu. Prezentace. - Předložení projektu (KP) ve finální podobě vyučujícímu ve stanoveném termínu a stanoveném rozsahu. - Prezentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Křížová, Alena. Šperk od antiky po současnost. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7422-311-2.
-
Doporučená:
Nollert, Angelika. Anton Cepka : jewelry and objects. 2015. ISBN 978-3-89790-438-5.
-
Doporučená:
Bouška, Vladimír; Kouřimský, Jiří. Atlas drahých kamenů : [doplň. učeb. pomůcka přírodověd. vyučování na školách 1. a 2. cyklu]. Praha : SPN, 1980.
-
Doporučená:
Křížová, Alena. Český moderní šperk ve Stříbře = Czech modern jewelry in Stříbro. [S.l.] : AVOK - asociace výtvarníků, obor kov, 1997.
-
Doporučená:
Mrázek, Ivan. Drahé kameny ve středověku Moravy a Slezska. Brno : Moravské zemské muzeum, 2000. ISBN 80-7028-160-X.
-
Doporučená:
Stehlíková, Dana. Encyklopedie českého zlatnictví, stříbrnictví a klenotnictví. Praha : Libri, 2003. ISBN 80-85983-90-7.
-
Doporučená:
Mack, John. Ethnic jewellery. Burlington : Lund Humphries, 2002. ISBN 0-85331-874-3.
-
Doporučená:
Fajt, Jiří. Karel IV., císař z Boží milosti : kultura a umění za vlády Lucemburků 1310-1437. Vyd. 1. Praha : Academia, 2006. ISBN 80-200-1399-7.
-
Doporučená:
Křížová, Alena. Kov - šperk 1993. Brno: Dům umění, 1993.
-
Doporučená:
Pro orientaci v oboru kromě jeho samotné historie, je důležitá znalost aktuálních tendencí. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy a webové adresy..
-
Doporučená:
Křížová, Alena. Proměny českého šperku na konci 20. století. Vyd. 1. Praha : Academia, 2002. ISBN 80-200-0920-5.
-
Doporučená:
Novák, Vratislav Karel. Šperky a drobné plastiky. Brno: Dům umění města Brna, 1983.
-
Doporučená:
Cepka, Anton. Šperky a objekty. Bratislava: Slovenská národná galéria, 1996. ISBN 80-85188-66-X.
-
Doporučená:
Fučíková, Eliška; Bukovinská, Beket; Muchka, Ivan. Umění na dvoře Rudolfa II.. Praha : Aventinum, 1991. ISBN 80-85277-04-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Celkem
|
237
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o tvůrčích postupech při vizualizaci navrhovaných variant díla,
o možnostech tvarování základních materiálů,
o způsobech tematizace vzájemných kompozičních a materiálových vztahů v souvislosti k zadanému tématu tvorby,
o historických i současných stylových kánonech,
o formě prezentace díla,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
navrhne varianty předmětu, objektu, šperku, v plošném i prostorovém rozvrhu,
navrhne šperk s ohledem na zamýšlenou cílovou skupinu,
zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců,
zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby artefaktu,
zrealizuje finální podobu artefaktů,
vyřeší adjustaci díla do obalu,
odprezentuje své dílo |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o tvůrčích postupech při vizualizaci navrhovaných variant díla,
o možnostech tvarování základních materiálů,
o způsobech tematizace vzájemných kompozičních a materiálových vztahů v souvislosti k zadanému tématu tvorby,
o historických i současných stylových kánonech,
o formě prezentace díla,
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií díla,
o způsobech komunikace se zadavatelem díla za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhne varianty předmětu, objektu, šperku, v plošném i prostorovém rozvrhu,
navrhne šperk s ohledem na zamýšlenou cílovou skupinu,
zreflektuje a tematizuje stylovou spřízněnost vlastní tvorby a dalších umělců,
zvolí odpovídající technologii výroby modelu a technologický postup výroby artefaktu,
zrealizuje finální podobu artefaktů,
vyřeší adjustaci díla do obalu,
odprezentuje své dílo,
varianty návrhů díla předloží zadavateli a zdůvodní své preference s ohledem na zadání |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|