|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MAVO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MAVO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výstavba obrazu a komp. principy malby
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výstavba obrazu a kompoziční principy malby
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UUD/MAVO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky výstavby obrazového prostoru z hledisek obsahových i formálních. Otevřít studentům celou škálu možností práce s obrazovým prostorem v kanonických i neortodoxních kompozičních variantách, osvětlit různé principy konstruování iluzivního zobrazení i modelování prostoru barvou nebo malířskou hmotou.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu: - pravidelná docházka na výuku, - splnění všech zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Teorie obrazu.
2. Formy zobrazování.
3. Řešení obrazového prostoru.
4. Volba měřítka a formátu.
5. Klasické kompoziční principy.
6. Netradiční kompozice.
7. Význam a úloha barev, pasta a lazura.
8. Malířský rukopis, způsoby traktování.
9. Užitá malba v architektuře.
10. Malba jako koncept.
11. Akční malba.
12. - 13. Adjustace malířského díla.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit sizákladní znalosti obecné historie a dějin umění na úrovni středoškolského vzdělání,
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech v malbě,
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé malířské výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
demonstrovat základní znalost o výtvarných a slohových kánonech v rámci vývoje výtvarného a užitého umění v souvislosti s obecnými dějinami |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat systematicky ve vztahu k seminární práci nebo vlastního učení,
projevit zájem o vlastní teoretické učení ve vztahu k problematice využitelné ve vlastní praxi jakožto zdroje inspirace,
ovládat základní vyjadřovací prostředky a možnosti ilustrace a jejích různých forem,
pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišení uměleckých stylů a projevů působících v různých vývojových etapách,
studenti prostřednictvím ukázek konkrétních technik, materiálů a demonstrací na příkladech z historického vývoje malířství: rozpoznají nové materiály a nové malířské technologie,
popíší malbu s olejovým pojítkem a malbu na podložce napnutého malířského plátnu na rámu,
rozpoznají a vyjmenují původní techniky malby nástěnné, její varianty i příbuzné techniky, vč. polychromií plastických prvků |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
identifikovat vývojové etapy malby,
vyjmenovat různé typy podkladů, popíší techniky s vodu ředitelnými barvami na papírové nebo dřevěné podložce,
zařadit události, umělecké směry i osobnosti do časové osy historického vývoje,
vymezit a pojmenovat prvky, styly, metody a techniky v jednotlivých vývojových etapách,
zhodnotit přínos jednotlivých osobností k vývoji oboru
objasní velkoplošné malby divadelních a filmových dekorací |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|