|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MGSO1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MGSO1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Sochařství 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi a praktickými dovednostmi, nezbytnými pro práci v oboru sochařství. Studenti si osvojí pravidla základních technických a technologických postupů při navrhování a realizaci drobnějšího, nebo jednoduššího sochařského díla. Rozvinou své schopnosti rešerše zadaného tématu, kritického posouzení navržených variant, výběru nejvhodnějšího finálního řešení a jeho obhajoby před širší i odbornou veřejností podle umělecko estetický ch kritérií aplikovaných v oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- účast na seminářích,
- splnění a předložení všech zadaných průběžných ateliérových úkolů (seminárních prací) v rozsahu a v termínech stanovených vyučujícím.
Požadavky pro absolvování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- povinná invence, řemeslná zdatnost, kvalita sdělení,
- povinné korektury,
- odevzdání a obhájení semestrálního projektu,
- prezentace.
|
Obsah
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér.
1. - 13.
- Zadání tématu semestrálního projektu, seznámení s průběhem semestru.
- Figurální studie - význam.
- Procvičování a tvorba figurálních studií.
- Postupná orientace na individuální typ talentu studenta.
- Průběžné zadávání, korektury a odevzdávání všech seminárních úkolů dle pokynu vyučujícího.
- Průběžné konzultace a tvorba projektu.
- Předložení výsledné verze projektu v termínu zadaném vyučujícím.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Collins, Judith. Sculpture today. London : Phaidon, 2007. ISBN 978-0-7148-4314-8.
-
Doporučená:
Volavka Vojtěch. Jak vzniká socha.
-
Doporučená:
Gilles A. Tiberghien. Land art. Paris, 1993. ISBN 2-908393-18-2.
-
Doporučená:
Volavková-Skořepová, Z. Myšlenky moderních sochařů.. Praha : Obelisk,, 1971.
-
Doporučená:
Moore, Henry. Plastiky a myšlenky kolem nich. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Doporučená:
Šedý V. Sochařské řemeslo, základ sochařského umění.
-
Doporučená:
Aubrecht, Kamil. Stručná charakteristika základních sochařských technik. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
60
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
o plánování projektu (skici, modely, sochařské a instalační postupy)
o technikách prostorové a sochařské tvorby
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech malby a jejích přesazích do dalších médií |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
plánuje a realizuje projekt jednoduché výtvarné úlohy sochařskými výrazovými prostředky,
zohlední použité techniky a technologie,
využívá základní kompoziční principy,
ve variantách navrhují a ověřují finální úpravu povrchy sochařského díla, nebo fixace instalace,
používá v tvorbě základní sochařské, modelérské a instalační postupy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování projektu (skici, modely, sochařské a instalační postupy),
o technikách prostorové a sochařské tvorby,
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech sochy a jejích přesazích do dalších médií,
o způsobech reflexe vlastní práce v oborových souvislostech |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje a realizuje projekt výtvarné úlohy sochařskými výrazovými prostředky,
zohlední použité techniky a technologie,
využívá základní kompoziční principy,
ve variantách navrhují a ověřují finální úpravu povrchy sochařského díla, nebo fixace instalace,
používá v tvorbě základní sochařské, modelérské a instalační postupy,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech,
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů,
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství,
je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|