|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / 9FC7E
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
9FC7E
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Hospodářská francouzština 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UJP/FC7E
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen studentům se znalostí obecného jazyka na úrovni A2 dle SERR. Jeho cílem je nejen upevnit již osvojené gramatické struktury a rozšířit je na úroveň B1- dle SERR, ale především prohloubit jazykové dovednosti v odborném ekonomickém jazyce, naučit studenty správně reagovat v běžných situacích profesního života a zprostředkovat jim socioekonomická fakta frankofonního světa.
Kurz UJP/9FC7E volně navazuje na kurz UJP/9FC6E.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů
- vypracování seminární práce
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (min. 75%).
Pro studenty kombinovaného studia:
- splnění zadaných úkolů
- vypracování seminární práce
- absolvování průběžného testu
- úspěšné absolvování zápočtového testu (min. 75%).
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina. Komunikativní aktivity.
Návrat do zaměstnání po dovolené. Vyprávění zážitků. Dovolená ve Francii.
2. týden
Nástup nového kolegy. Etiketa při seznamování.
Informace o fyzickém a duševním stavu. Osobní dopis.
3. týden
Pracovní schůze. Popis akčního plánu.
Vyžádání/podání informací o pracovních podmínkách v jiné zemi. Stěhování Francouzů za prací.
4. týden
Odchod kolegy z pracoviště. Vyjádření možnosti a hypotézy.
Diskuse o pracovním projektu. Výplatní páska.
5. týden
Popis výrobku. Objednávkový formulář.
Nabídka služeb. Porovnání výrobku a služeb s konkurencí na trhu.
6. týden
Popis knihy nebo článku. Marketing - obaly, reklama.
Průběžný test.
7. týden
Ekologické chování ve firemním prostředí. Ekoznačky.
Vyžádání informací pro nadřízeného. Telefonování.
8. týden
Příběhy podnikatelů. Popis historie firmy.
Organizace programu obchodního partnera během jeho návštěvy.
9. týden
Problémy během pracovních cest - ztráta zavazadel, zpoždění.
Návrat z pracovní cesty/mise. Diskuze o výsledku jednání s nadřízeným.
10. týden
Pracovní korespondence. Jazykové prostředky pro vyjádření záměru, vysvětlení, upřesnění.
Struktura a náležitosti formálního dopisu.
11. týden
Zkušenosti ze zahraničních misí.
Etiketa během prvních pracovních jednání nebo oficiálních zdvořilostních návštěv.
12. týden
Shrnutí a opakování.
Závěrečný test.
13. týden
Oprava testu.
Evaluace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
DUBOIS, A.-L.; TAUZIN, B. Objectif Express 2 : le monde professionnel en français. Paris: Hachette FLE, 2009. ISBN 978-2-01-155009-0.
-
Základní:
DUBOIS, A.-L.; TAUZIN, B. Objectif express 2 : le monde professionnel en français : Cahier d'activités. Paris : Hachette FLE, 2009. ISBN 978-2-01-155510-6.
-
Doporučená:
BROULAND, P. - KIDLESOVÁ, Z. - PRIESOLOVÁ, J. Francouzsko-český a česko-francouzský hospodářský slovník. Plzeň: FRAUS, 2003. ISBN 80-7238-259-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary přítomného času, základních minulých časů (perfekta a imperfekta) a základních budoucích časů (futur proche, futur simple) u pravidelných i nepravidelných sloves |
- pojmenovat svoje pracovní aktivity |
- pojmenovat činnosti během pracovního procesu |
- pojmenovat části těla a zdravotní problémy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- používat ve svém projevu přítomný, minulý i budoucí čas pravidelných i nepravidelných sloves |
- popsat jednoduchým způsobem svoji pracovní pozici |
- popsat podnik, jeho historii, zaměření, strukturu |
- vysvětlit pracovní postup |
- popsat svůj fyzický stav a zdravotní problémy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat různé typy dovolené ve Francii a v ČR |
- pojmenovat různé typy pracovních vztahů a smluv |
- rozlišit různé druhy dokumentů - objednávkový formulář, výplatní páska |
- rozlišit různé výrazy používané pro vyjádření stížnosti |
- rozlišit formální a neformální výrazy používané v písemné korespondenci |
- pojmenovat vlastnosti výrobku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- srovnat pracovní život ve Francii a v ČR z hlediska různých typů dovolených (dovolená na zotavenou, mateřská dovolená...) |
- analyzovat různé typy dokumentů - objednávkový formulář, výplatní pásku |
- podat stížnost |
- správně používat formální a neformální výrazy v písemné korespondenci s ohledem na situaci a vztah s adresátem |
- vyjádřit svůj souhlas nebo nesouhlas |
- popsat výrobek a srovnat ho s jiným výrobkem |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|