Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je zajistit studentům další možnost používat a zlepšovat praktické jazykové dovednosti v rozmanitých diskuzích a jiných řečových aktivitách. Kurzy AC a AC2 na sebe nenavazují, protože probíraná témata na sebe nenavazují.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na minimálně 70% řečových aktivit
Příprava na aktivity zadané vyučujícím
|
Obsah
|
Týden 1
Úvod do kurzu; neformální rozhovor
Pozdravy
Týden 2
Rozhovory ve dvojicích a představování
Nabídky
Týden 3
Diskuze: Práva zvířat
Přerušení řeči
Týden 4
Recenze knihy nebo filmu
Doporučení
Týden 5
Diskuze na aktuální téma; Lidské tělo a pohyby
Nonverbální komunikace
Týden 6
Novinové zprávy
Pozvánky
Týden 7
Diskuze na aktuální téma
Půjčování věcí
Týden 8
Morální dilema
Omluvy a výmluvy
Týden 9
Diskuze: Zločin a trest
Obvinění a popření
Týden 10
Podání zprávy
Vyjádření překvapení
Týden 11
Diskuze na aktuální téma
Vyjádření kritiky a pochvaly
Týden 12
Plány do budoucna: kariéra a jiné aspekty života
Rozloučení se
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
minimálně úroveň B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky |
s jistotou ovládat všechny slovesné časy v prostém i průběhovém tvaru
správně používat modální slovesa
tvořit zjišťovací a doplňovací otázky včetně otázek na podmět
tvořit trpný rod
tvořit vztažné věty
tvořit podmínkové věty
ovládat časové a místní předložky a předložkové vazby
používat nepřímou řeč
stupňovat přídavná jména
používat spojovací výrazy - příslovce, předložky a spojky
správně používat členy
používat frázová slovesa a idiomatické výrazy
používat slovní zásobu při komunikaci v každodenních situacích
používat běžné konverzační fráze a obraty
zvolit vhodné jazykové prostředky pro vyjádření vlastních názorů a argumentů
používat správnou výslovnost a intonaci
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjadřovat se plynule a srozumitelně o obecných konverzačních tématech
popsat své zážitky, pocity a dojmy
vyprávět souvisle příběh či děj
formulovat a zdůvodnit jasně své názory a postoje
zapojovat se vhodně do diskuze, pohotově reagovat a přispívat k interakci s ostatními
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
používat všechny běžné slovesné časy s větší jistotou
používat více ustálených slovních spojení - kolokací
používat pokročilejší spojovací výrazy - příslovce, předložky a spojky
používat frázová slovesa
používat idiomatické výrazy
používat pokročilejší jazykové prostředky pro vyjádření názorů a argumentace |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyjadřovat se s větší jistotou o obecných, ale i složitějších tématech
zapojovat se sebejistěji do diskuzí
lépe obhajovat své názory
vhodně reagovat na názory ostatních
vyjádřit souhlas a nesouhlas
vyjádřit vhodně kritiku a pochvalu
vyjádřit omluvu
vyjádřit překvapení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
N/A |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
ústní zkouška |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
ústní zkouška |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
skupinová a individuální konverzace |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
skupinová a individuální konverzace |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
skupinová a individuální konverzace |
|