|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AEL3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AEL3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Angličtina 3 pro Fakultu elektrotech.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Angličtina 3 pro elektrotechniky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
76 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/AEL3
|
Vyloučené předměty
|
KAJ/AEL3 a KAJ/AST3 a KAJ/AT3 a KAJ/AT3K a UAJ/AT3
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty efektivně komunikovat v technicky orientovaném pracovním prostředí a vybavit je jazykovými kompetencemi úrovně B1 podle profesně zaměřeného Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
- minimálně 75% úspěšnost v závěrečném testu
- portfolio: (1) stručný životopis a průvodní dopis, (2) tříminutové instruktážní video/prezentace
- průběžné plnění zadávaných úkolů
- účast na nejméně šesti cvičeních
|
Obsah
|
1. týden. Úvod, informace o studiu. 1.1 Rescue
2. týden. 1.2 Transmission; 1.3 Operation
3. týden. 2.1 Future shapes; 2.2 Solid shapes
4. týden. 2.3 Hollow shapes; 3.1 Conditions; HW (samostudium): Review Unit A
5. týden. 3.2 Sequence (1); 3.3 Sequence (2)
6. týden. 4.1 Engineer; 4.3 Interview; HW (samostudium): Review Unit B
7. týden. Doplňkový materiál: Green Power Engineering: Education for the Next Generation of Electrical Engineers
8. týden. 4.2 Inventor; 5.1 Warnings
9. týden. 5.2 Instructions; 5.3 Rules
10. týden. 6.1 Schedules; 6.2 Causes
11. týden. 6.3 Systems; HW (samostudium): Review Unit C
12. týden. Opakování, prezentace
13. týden. Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti předmětu AEL3 mají k dispozici e-learningový program AEL3. Přístup je přes moodle.zcu.cz.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- vytvořit přítomný prostý a průběhový čas |
- vytvořit minulý prostý čas |
- vytvořit předpřítomný čas prostý |
- vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla |
- vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací |
- utvořit anglické základní číslovky |
- vyjmenovat základní veličiny a jejich jednotky |
- rozpoznat morfologickou strukturu anglických slov |
- utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase |
- převést větu v činném rodě do rodu trpného |
- vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty |
- utvořit druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
- utvořit příslovce z přídavných jmen |
- utvořit druhý a třetí stupeň příslovcí |
- utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti |
- utvořit opisné tvary modálních sloves |
- utvořit alespoň jednu gramatickou konstrukci používanou k vyjádření budoucnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- popsat děje probíhající v současnosti |
- pohovořit o svých běžných pracovních či studijních povinnostech |
- popsat pracovní postup |
- vyjádřit varování, příkaz a návrh |
- popsat cestu do určité destinace |
- uvést rozměry a množství |
- dohodnout si pracovní schůzku |
- napsat jednoduchý soukromý i pracovní email |
- odhadnout význam neznámého slova ze znalosti významu kořene slova a morfologické struktury anglických slov |
- popsat, kde se věc vyskytuje, jak vypadá a z čeho se skládá |
- porovnat vlastnosti předmětů |
- posoudit alternativy z hlediska časového, ceny a kvality a svůj výběr obhájit |
- vyjádřit příčinu a následek |
- popsat minulé děje ukončené |
- popsat minulé děje, které pokračují do přítomnosti, nebo jejich následky |
- popsat materiálové vlastnosti |
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
- pohovořit o budoucích dějích |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit formální a neformální jazyk |
- identifikovat části stručného životopisu |
- vytvořit rozličné slovní druhy se shodným kořenem dle principů anglické morfologie |
- utvořit a použít minulý prostý čas a odlišit ho od předpřítomného času |
- utvořit budoucí čas |
- utvořit a použít vztažné věty |
- vytvořit věty příčinné a důsledkové |
- utvořit a použít pasívum |
- zredukovat vedlejší větu pomocí přítomného příčestí |
- utvořit předpřítomný prostý a průběhový čas |
- vytvořit a použít různé typy vyjádření budoucnosti |
- identifikovat části písemné stížnosti |
- utvořit a použít předpřítomný čas prostý |
- identifikovat části formálního dopisu |
- utvořit a použít podmínkovou větu prvního a druhého typu |
- utvořit a použít vedlejší časovou větu |
- utvořit a použít druhý a třetí stupeň přídavných jmen |
- utvořit a použít trpný rod modálních sloves |
- utvořit a použít imperativ |
- rozlišit mezi přítomným prostým a průběhovým časem |
- utvořit a použít doplňovací otázky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- popsat svoje předchozí a současné studium, včetně plánů do budoucna |
- popsat své studijní či pracovní povinnosti |
- popsat, čím se v rámci studia či zaměstnání student zabývá |
- vyhledat vhodnou pracovní nabídku a reagovat na ni |
- sepsat stručný životopis a průvodní dopis |
- účastnit se pracovního pohovoru |
- popsat své vlastnosti a přednosti |
- zařizovat záležitosti související s pracovní cestou (cestování, ubytování, stravování) |
- identifikovat hlavní myšlenky odborného článku technikou rychlého čtení |
- vést společenskou konverzaci |
- vysvětlit fungování stroje za použití rozličných frází vyjadřujících příčinu a následek |
- popsat děje, které začaly v minulosti, ale právě skončily, nebo budou ještě trvat v budoucnosti |
- napsat obchodní dopis/email: poptávka, nabídka, objednávka, reklamace a omluva |
- napsat zápis z jednání |
- popsat technický problém a navrhnout jeho řešení |
- pohovořit o budoucím vývoji a vyjádřit míru pravděpodobnosti |
- popsat proces |
- porovnat a zvážit alternativy |
- podat instrukce |
- účastnit se jednání; vyjádřit souhlas a nesouhlas |
- mluvit po telefonu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|