|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AEP4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AEP4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Akademická angličtina 4
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
English for Academic Purposes 4
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
30 / -
|
19 / -
|
186 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je rozvoj základních jazykových a akademických dovedností. Kurz je založen na autentických textech z vysokoškolských učebnic a nedílnou součástí kurzu jsou videonahrávky univerzitních přednášek. Kurz je určen pro studenty, kteří již dosáhli úrovně B1++ dle SERR a potřebují se připravit na studium v angličtině na vysoké škole. Výstupní jazyková úroveň kurzu je B2+ dle SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k úspěšnému absolvování:
- aktivní účast na seminářích
- průběžné plnění zadaných úkolů 75 %
- prezentace 75 %
- docházka 70 %
K udělení zápočtu musí student absolvovat všechny jednotlivě hodnocené části. Z každé části musí student získat minimálně 75 %. Studenti se také musí aktivně zúčastnit alespoň 70 % hodin.
Studenti, kteří se nemohou z důvodu kombinovaného studia, stáže, individuálního studijního plánu atd. pravidelně zúčastňovat výuky, mají povinnost kontaktovat svého vyučujícího (osobně nebo e-mailem) během prvních třech týdnů semestru. Studenti, kteří nemohou ze závažných důvodů dodržet termíny zadaných úkolů, jsou povinni kontaktovat svého vyučujícího (osobně nebo e-mailem) během prvních třech týdnů semestru. Studenti, kteří nemohou úkol odevzdat ze závažných důvodů včas, informují vyučujícího PŘEDEM. Studenti jsou povinni plnit a odevzdávat úkoly dle instrukcí vyučujícího, vždy však do konce výuky semestru.
|
Obsah
|
Úvod a přehled kurzu
Základy psaní esejí
Úvod do prezentací
Porozumění názvům esejí a větným strukturám
Proces psaní esejí
Popis grafů a vizuálů
Eseje srovnání a kontrastu
Psaní o příčinách a důsledcích
Vyhledávání a hodnocení zdrojů
Parafrázování a shrnutí
Úvody esejí
Hodnocení shrnutí a používání AI nástrojů
Univerzitní život a zaměření studia
Anotovaná bibliografie
Prezentační dovednosti - úvod
Psaní těla eseje
Prezentace a komentování vizuálů
Co dělat a nedělat při prezentacích
Psaní závěrů esejí
Závěry prezentací a zvládání otázek
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Edward De Chazal and Sam McCarter. Oxford EAP: Upper - intermadiate/B2 Students Book and CD-ROM Pack. Oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
-
Doporučená:
Martin HEWINGS. Cambridge academic English: an integrated skills course for EAP : upper intermediate : student's book. Cambridge. 2012.
-
Doporučená:
Ken Paterson and Roberta Wedge. Oxford Grammar for EAP. Oxford, 2013. ISBN 9780194329996.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
117
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
přiměřeně správně používat gramatciké struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření
prokázat znalost správné výslovnosti a intonace
vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci
vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu
|
přiměřeně správně používat gramatické struktury a slovní zásobu v situacích každodenního života |
přiměřeně správně používat gramatické struktury a slovní zásobu vhodnou pro akademické psaní |
prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření |
prokázat znalost správné výslovnosti a intonace |
vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
vybrat termíny a fráze odpovídající danému typu psaného textu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
účelně používat slovník |
v mluvené a psané komunikaci vybrat vhodné jazykové prostředky a přizpůsobit tak jazyk obsahu a příjemci sdělení |
odhadnout význam neznámého odborného výrazu na základě použité předpony a kontextu |
popsat pracovní postup |
připravit a okomentovat prezentaci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
|
|
|
|
|
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
napsat písemný úkol |
správně citovat a odkazovat |
účastnit se diskuze |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Formativní hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Formativní hodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Formativní hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|