|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AFZS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AFZS2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Anglický jazyk pro FZS 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
49 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UJP/APS2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty oboru Všeobecná sestra. Kurz připravuje studenty na úroveň B1 (gramatika) až B2 (slovní zásoba) dle SERR. Studenti jsou schopni využít získané jazykové kompetence při komunikaci v situacích běžných pro studovanou profesi. Důraz je kladen na rozšiřování slovní zásoby z oblasti zdravotnictví.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k získání zápočtu:
- aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění zadaných úkolů
- úspěšné absolvování závěrečného testu (na 75 %)
|
Obsah
|
1. Výživa a zdravý životní styl
2. Krev, odběr, testování
3. Hygiena, infekce, prevence
4. Měření (krevní tlak, teplota, puls)
5. Medikace
6. Plánované a urgentní příjmy
7. Porodnictví
8. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Grice, T. Nursing 1. OUP, 2008.
-
Základní:
Grice, T., Greenan, J.:. Nursing 2.
-
Doporučená:
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Doporučená:
Parkinson, Joy; Brooker, Christine. Angličtina pro sestry : manuál pro praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-1282-2.
-
Doporučená:
Buldov, Sergej Vladislav; Maxerová, Marie. Angličtina pro zdravotní sestry = English for nurses : příručka odborných textů, výrazů a cvičení. Praha : Informatorium, 2003. ISBN 80-7333-018-0.
-
Doporučená:
Harrison, Adrienne. Flash on English for Nursing. Recanati, Italy, 2016. ISBN 976-88-536-2177-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
pojmenovat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese; |
identifikovat základní informace jednoduchých textů studovaného oboru; |
rozlišit způsoby formulace otázek se všemi kategoriemi sloves; |
pojmenovat zdravotnické obory, profese a části nemocnice; |
rozlišit správné použití přítomného a minulého čas prostého a průběhového; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
jednoduše popsat své pracovní prostředí: nemocnici nebo jiné zdravotnické zařízení; |
popsat jednotlivé části nemocnice a podat správné informace pacientovi; |
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější); |
dát pacientovi důležité informace a telefonicky dojednat termín; |
řešit situace při nejčastějších nemocech, život ohrožujících stavech, poskytnout první pomoc; |
využívat zdravotnickou dokumentaci k vyhledávání a uchovávání informací; vyplňovat anamnestický dotazník; |
charakterizovat různé vyšetřovací metody, pojmenovat část lidského těla, nejčastější nemoci, život ohrožující stavy; |
vyjmenovat a charakterizovat běžné symptomy a typy bolesti; |
formulovat a číst základní texty se zdravotnickou tématikou a orientovat se ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
prokázat znalost slovní zásoby k tématům: zdravý životní styl, hygiena a infekce, monitorování pacientů, medikace, plánované a urgentní příjmy; |
formulovat a číst základní texty se zdravotnickou tématikou a orientovat se ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
rozlišovat vhodnost využití gramatických prostředků v dané komunikační situaci; |
pojmenovat jednotlivé složky krve, krevní skupiny, krevní oběh a související onemocnění; |
rozlišit vhodnost použití nulového a prvního kondicionálu; |
pojmenovat a roztřídit infekční nemoci a doprovodné symptomy; |
zdůvodnit důležitost dodržování hygienických pravidel; |
rozlišovat gramatické markery pro použití minulého času a přítomného perfekta; |
zdůvodnit využití modálních sloves pro vyjádření rady, doporučení, možnosti, zákazu, atd.; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
efektivně pracovat s pacientovou dokumentací; |
vysvětlit typy a formy léků, dávkování, vedlejší účinky a kontraindikace; |
aplikovat pravidla pro používání modálních sloves při vyjádření rady, doporučení, zákazu, atd.; |
interpretovat a formulavat texty se zdravotnickou terminologií a pracovat s písemnými podklady; |
charakterizovat zásady hygieny a jejich uplatnění ve zdravotnictví; |
vyjádřit a zdůvodnit svůj názor s využitím odpovídajících gramatických prostředků; |
používat pasivní formy při popisů struktur a dějů; |
vysvětlit složky, fungování krevního oběhu a možné komplikace; |
zhodnotit pacientův stav na základě monitorování znaků života, popsat vývoj stavu; |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|