|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AST5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AST5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Anglický jazyk pro Fakultu strojní 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Anglický jazyk 5 pro strojaře
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
36 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/AST5
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen studentům vysokých škol technického, zejména strojního zaměření, se středně pokročilou až pokročilou znalostí jazyka. Studenti se naučí komunikovat v technickém pracovním prostředí. Cílem kurzu je vybavit studety jazykovými kompetencemi na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavek na získání zápočtu: Student musí získat minimálně 75 bodů za celý kurz, aby složil předmět a obdržel ECTS kredity.
Požadavky kurzu zahrnují
povinnou část, která zahrnuje 1) 50% účast na kurzu (12 lekcí); 2) 4 domácí úkoly s určenými TERMÍNY (*Odevzdání probíhá online prostřednictvím Google Classroomu/Moodle/In-Class: přístup pomocí vašeho Orion účtu na @gapps.zcu.cz), 3) Závěrečný test. Test obsahuje 50 otázek a má hodnotu 25 bodů (1 bod za každé 2 správně zodpovězené otázky).
a dobrovolnou část, která zahrnuje 4) Moodle kurz - 5 bodů za každý dokončený blok.
Požadavky na účast: 50% účast na kurzu je povinná pro získání zápočtu. Každá absolvovaná hodina má hodnotu 1 bodu, proto je nutné získat alespoň 12 bodů.
Požadavky musí být splněny do konce výuky v daném semestru.
Pokud student nemůže z nějakého důvodu splnit požadavky v daném rozsahu, informuje o důvodech vyučujícího do konce druhého týdne výuky.
Domácí úkol 1 (maximálně 10 bodů): 1 žádost o zaměstnání
Najděte anglickou nabídku práce na 1) https://jobs.siemens.com/careers?utm_source=j_c_global&hl=en nebo 2) https://careers.abb/global/en/home a natočte pracovní pohovor na pozici - ve dvojicích (4 minuty) - spolu s nahrávkou práce. (TERMÍN odevzdání týden 4 v neděli večer, opožděné odevzdání: pouze 50 % bodů)
Domácí úkol 2 (maximálně 10 bodů): popis videa experimentu NEBO popis videa procesu
Můžete si buď připravit experiment podle vlastního výběru a nahrát ho na video (během experimentu prosím podrobně popište, co děláte) - (3 minuty) - sami nebo ve dvojicích (TERMÍN odevzdání týden 6 v neděli večer, opožděné odevzdání: pouze 50 % bodů)
Nebo pokud máte přístup k laboratořím na fakultě, můžete si vybrat libovolné z uvedených témat a před kamerou popsat základy práce s některým vzorkem. Nahrávku videa také odevzdejte.
- Automatizace a robotika
- Chladicí a topná zařízení (s důrazem na tepelná čerpadla)
- Počítačově podporovaný návrh a počítačově podporovaná výroba
- Spojení a připojení (svařování, nýtování, spojovací prvky, pájení, pájení na stříbro, lepení atd.)
- Vady a řešení problémů
- Destruktivní a nedestruktivní zkoušení
- Ergonomie
- Zdroje energie (obnovitelná energie, fosilní paliva)
- Motory (dvoudobé, čtyřdobé, turbíny, proudové motory)
- Mechanika kapalin (s důrazem na aerodynamiku a hydrodynamiku)
- Tepelné úpravy (kalení, cementování, nitrídování, žíhání)
- Vodíkové palivové články
- Mechanismy (kolečko a šroubovice, kladka, vačka atd.) a základní typy pohybů (lineární, rotační atd.)
- Strojní nástroje (struhovací stroj, CNC, frézovací stroj, bruska atd.)
- Materiály a jejich vlastnosti
- Mechanika (základní terminologie a hlavní zákony fyziky)
- Jaderné inženýrství
- Bezpečnost práce
- Výrobní proces oceli
- Technický výkres
Domácí úkol 3 (maximálně 10 bodů): prezentace porovnání/odlišností
Vytvořte video (maximálně 4 minuty dlouhé) na téma podle vašeho výběru s vhodnou slovní zásobou a spojovacími slovy. Porovnejte/odlište JEDNO z 6 variant.
Odevzdání domácího úkolu 3 nejpozději týden 8 v neděli večer (opožděné odevzdání: pouze 50 % bodů)
Domácí úkol 4 (maximálně 10 bodů): práce ve dvojicích: studie případu
Najděte si partnera a dohodněte se na JEDNÉM kapitole (1-12), kterou si přečtete z učebnice "Case studies in mechanical engineering decision making, thermodynamics, fluid mechanics, and heat transfer" od Stuarta Sabola. Spolu s partnerem řešte libovolné z úkolů uvedených v každé kapitole knihy, vysvětlete samotný případ, váš řešení a odpovědi třídě.
Připravte prezentaci s 10 snímky.
4 body - slovní zásoba, fráze (formálnost)
3 body - gramatika
3 body - relevance
Odevzdání domácího úkolu 4 týden 10 v neděli večer * (opožděné odevzdání: pouze 50 % bodů)
|
Obsah
|
Block 1: Classes 1-6
Course introduction. Formal presentation and course requirements.
Scope of Mechanical Engineering, Job Roles, Field of work
The choice of ME, Steps to becoming a Mechanical Engineer, Required Skills
LinkedIn strategy, Tips for Mechanical Engineering Interview
What (Not) to say in Job Interview
Job Application Emails, Resume Design
Future Trends of Mechanical Engineering
Grammar and Vocab revision. Comparing and contrasting engine types and their future: Hydrogen, Electric, Internal combustion engines
Block 2: Describing visuals, forces and processes
4-6, Classes 7-12
Describing visuals
Grammar and Vocab revision, Picture dictations, group presentations
Describing forces, simple mechanisms
Grammar and Vocab revision, Describing the way things work
Describing processes: Milling and Grinding
Grammar and Vocab revision, Describing processes: Welding and Casting
Block 3: Materials, energy sources, forces and machines
7-8, Classes 13-16
Properties of Material, Ferrous Materials, Non-Ferrous Materials, Alloys
Energy sources: Renewable/non-renewable. Current state of each, + and -, problems and potential solutions
Describing Lathe Machines and how they work
Describing Drilling Machines and how they work
Block 4: Units of Measurement
9-10, Classes 17-20
Types of Metrology, Measurement Terminologies
Limit & Fit, Linear Measurement
Comparative gauges, Angular Measurement
Force and Torque, Temperature Measurement
Giving presentations
Studenti předmětu AST5 mají k dispozici e-learningový program AST5. Přístup je přes moodle.zcu.cz.
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=8951
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
65
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
32
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
169
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit gramatické struktury na úrovni A2/B1 dle SERR |
- pojmenovat materiály |
- pojmenovat součásti stroje |
- vyjmenovat jednoduchá bezpečnostní pravidla |
- vybrat vhodnou slovní zásobu při komunikaci ve formální i neformální situaci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- popsat problém a navrhnout jednoduché řešení |
- napsat jednoduchý inzerát a oznámení |
- vést základní konverzaci v restauraci: objednání jídla, placení |
- vést základní konverzaci v hotelu: rezervace pokoje, vyřešení jednoduchých problémů |
- popsat základní vlastnosti materiálů |
- porovnat přístroje |
- popsat spoje a umístění částí strojů |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- rozlišit gramatické struktury na úrovni B1 dle SERR |
- rozlišit matematické výrazy a specifikace |
- vyjmenovat vlastnosti materiálů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- představit svou profesi a pracoviště |
- napsat strukturovaný životopis a žádost o zaměstnání |
- účastnit se pohovoru |
- telefonovat, zanechat a převzít zprávu |
- napsat žádost |
- popsat výrobní postup |
- vysvětlit funkci |
- popsat pokus |
- podat podrobné instrukce, včetně upozornění na problémy |
- vést diskusi na pracovní téma |
- porovnat výhody a nevýhody technických řešení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
|
|
|
|