|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / AZ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
AZ2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Angličtina pro Fakultu zdrav. studií 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Angličtina pro FZS 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
90 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/APF2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
UJP/AZ1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen pro studenty bakalářských zdravotnických oborů. Kurz připravuje studenty na úroveň B1 (gramatika) až B2 (slovní zásoba) dle SERR. Studenti jsou schopni využít získané jazykové kompetence při komunikaci v situacích běžných pro studovanou profesi. Důraz je kladen na rozšiřování slovní zásoby z oblasti zdravotnictví.
|
Požadavky na studenta
|
1) pravidelná docházka (minimálně 80%)
2) průběžné plnění zadaných úkolů (včetně písemné práce na zadané téma)
3) absolvování průběžného testu (lze získat bonus 5% pro zápočtový test)
4) splnění závěrečného testu na minimálně 75%, student má k dispozici jeden řádný a dva opravné termíny v daném akademickém roce.
|
Obsah
|
1. Zdravý životní styl, výživa
2. Infekční nemoci
3. Hygiena
4. Medikace, vedlejší účinky
5. opakování, průběžný test
6. Celostní medicína, alternativní způsoby léčby
7. Fyzioterapie a ergoterapie
8. Záchranářství a radiologická léčba
9. Životopis, žádost o práci
10. Zápočtový test
11. Zhodnocení, zápočty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
English for Medical Professions 2
(Telínová A., Crossen, G.)
-
Rozšiřující:
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
Doporučená:
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Doporučená:
Holá, A., Kopřivová, T. Medical English. Praha, 2017.
-
Doporučená:
Grice T. Nursing 1. OUP, 2007.
-
Doporučená:
McCarter, S. Oxford English for Careers: Medicine 1, 2. Oxford, 2009. ISBN 9780194023009.
-
Doporučená:
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
12
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
pojmenovat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese; |
identifikovat základní informace jednoduchých textů studovaného oboru; |
pojmenovat zdravotnické obory, profese a části nemocnice; |
pojmenovat jednotlivé části lidského těla, vnitřní orgány a jejich funkce; |
rozlišit správné použití přítomného a minulého čas prostého a průběhového; |
rozlišit způsoby formulace otázek se všemi kategoriemi sloves; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
jednoduše popsat své budoucí pracovní prostředí; |
vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé části nemocnice; |
zjistit základní údaje o pacientovi a jeho potíže (současné i dřívější); |
dát pacientovi důležité informace a telefonicky dojednat termín; |
využívat zdravotnickou dokumentaci k vyhledávání a uchovávání informací; vyplňovat anamnestický dotazník. |
popsat lidské tělo a jeho součásti; |
charakterizovat nejčastější nemoci, život ohrožující stavy a základy první pomoci; |
formulovat a číst základní texty se zdravotnickou tématikou a orientovat se ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
vyjmenovat a charakterizovat běžné symptomy a typy bolesti; |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pojmenovat širší slovní zásobu, týkající se obsahu studia a budoucí profese; |
prokázat znalost slovní zásoby k tématům: zdravý životní styl, hygiena a infekce, léky, alternativní medicína; |
identifikovat programy studia zdravotnických oborů a budoucí profesní uplatnění; |
rozlišovat adekvátní gramatické prostředky při formulaci svých sdělení |
pojmenovat a rozlišit zdravotní pomůcky a prostředky první pomoci; |
pojmenovat a roztřídit infekční nemoci a doprovodné symptomy; |
zdůvodnit využití a funkce předpon a přípon při formování slov; |
rozlišovat typy alternativních způsobů léčby a jejich uplatnění; |
aplikovat pravidla pro formulaci životopisu a motivačního dopisu uchazeče o zaměstnání; |
zdůvodnit využití modálních sloves pro vyjádření rady, doporučení, možnosti, zákazu, atd.; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
shrnout a podat informace o výživě a zdravém životním stylu; |
aplikovat pravidla pro používání modálních sloves při vyjádření rady, doporučení, zákazu, atd.; |
efektivně pracovat s pacientovou dokumentací; |
podat informace o typech zdravotních pomůcek a jejich využití;. |
naformulovat profesní životopis a motivační dopis při hledání zaměstnání; |
vysvětlit principy práce záchranáře, fyzioterapeuta, ergoterapeuta a radiologického asistenta; |
interpretovat a formulavat texty se zdravotnickou terminologií a pracovat s písemnými podklady; |
zhodnotit principy a přínosy alternativních typů léčby; |
charakterizovat zásady hygieny a jejich uplatnění ve zdravotnictví; |
vyjádřit a zdůvodnit svůj názor s využitím odpovídajících gramatických prostředků; |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|