|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / CPC6
:
Popis předmětu
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit studenty - nerodilé mluvčí - komunikovat nejen v každodenních situacích v češtině, vhodně formulovat své myšlenky a podložit je argumenty z textu. Kurz vybaví studenty jazykovými kompetencemi na výstupní úrovni B2.2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet:
1. Povinná docházka po celý semestr (max. 4 povolené absence).
2. Absolvování průběžného testu.
3. Splnění závěrečného testu (min. 75 %).
4. Referát / prezentace (5-10 min.).
Zkouška:
Ústní zkoušku tvoří dvě části - monolog na zadané téma a dialog s vyučujícím na základě zadané komunikační situace. Celková známka je souhrnným hodnocením obou částí. Témata vycházejí z obsahu výuky.
|
Obsah
|
1. týden
Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu.
Tematický okruh: Sport.
2. týden
Slovesné prefixy.
3. týden
Tematický okruh: Dovolená.
Psaní stížnosti.
4. týden
Tematický okruh: Životní styl.
5. týden
Objektové konstrukce s dativem.
6. týden
Imperativ.
7. týden
Opisný imperativ.
Průběžný test.
8. týden
Tematický okruh: U lékaře.
9. týden
Tematický okruh: Kultura a umění.
10. týden
Vyjadřování kvantity.
11. týden
Vyjadřování posesivity.
12. týden
Kulturní program.
Opakování, závěrečný test.
13. týden
Oprava závěrečného testu. Příprava na zkoušku.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Holá, Lída; Bořilová, Pavla. Česky krok za krokem 2. Praha, 2009. ISBN 978-80-86903-92-7.
-
Doporučená:
Adamović, Ana; Hrdlička, Milan. Basic Czech III. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1796-1.
-
Doporučená:
Adamovic, Ana; Hrdlička, Milan. Basic Czech III. 1. vyd.. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1796-1.
-
Doporučená:
Cvičebnice češtiny pro cizince a azylanty B1
(Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan)
-
Doporučená:
Cvičebnice češtiny pro cizince a azylanty B2
(Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan)
-
Doporučená:
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan; Hasil, Jiří; Kramářová, Jitka. Čeština pro středně a více pokročilé.. Praha: Karolinum, 2011.
-
Doporučená:
Adamovic, Ana. Nebojte se češtiny: konverzace pro středně pokročilé. ISBN 978-80-246-2270-5.
-
Doporučená:
On-line katalogy knihoven. On-line katalogy knihoven.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
132
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student umí: - dorozumět se bez problémů a aktivně se zapojit do rozhovoru na různá témata týkající se nejen každodenního života, - porozumět hlavním myšlenkám autentických textů publicistického a odborného stylu týkajících se všeobecných i odbornějších témat, - umět v textech vyhledávat podstatné i detailní informace, - detailně porozumět informacím textů studovaného oboru (slyšeným i čteným), - umět podrobně zdůvodnit svůj názor, - napsat složitější texty na populárně-naučná témata ze studovaného oboru, popř. argumentačně podložené texty týkající se odborného tématu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- používat jazykové prostředky asertivní komunikace (vyjádření názoru, ne/souhlasu, kritiky, žádosti/prosby, odmítnutí, omluvy, jistoty/nejistoty aj.)
- provádět transformace mezi větným a nevětným vyjádřením
- správně používat slovesný vid a slovesné prefixy (v rámci příslušné úrovně)
- aktivně používat jazykové prostředky pro vyjádření zdvořilosti (zejména fráze s kondicionálem) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí: - s jistotou používat běžné gramatické struktury potřebné při každodenní komunikaci, - bez problémů porozumět mluvenému slovu v rádiu a televizi, - částečně rozlišit vhodnost a nevhodnost užitých jazykových prostředků vzhledem ke komunikační situaci, - používat s jistotou slovní zásobu a fráze umožňující mu bez problémů komunikovat v běžných situacích a částečně je zařadit do stylové roviny, - vyjádřit své názory a postoje, přesvědčení i nejistotu a argumentačně je podložit, - napsat textové útvary se složitější textovou výstavbou, - vyhledat a vybrat podstatné i detailní informace v autentických textech, - prezentovat (písemně i ústně) své zaměření studia, - aktivně se účastnit diskusí, hodnotit návrhy a adekvátně na ně reagovat |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- představit umělecká, technická aj. díla a jejich autory
- rozlišit východisko (téma) a jádro (réma), tj. identifikovat novou, důležitou informaci ve větě
- aktivně a správně používat substantiva cizího původu a obtížnější deklinační typy substantiv
- dodržovat základní pravidla českého pravopisu (vč. interpunkce a psaní velkých písmen) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|