|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / CTA1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
CTA1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Čtení 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
8 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/CTA1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je naučit efektivněji číst tím, že si student osvojí techniky čtení obecně a naučí se odhadovat význam neznámých slov a smysl věty. Kurz vybaví studenta jazykovými kompetencemi v porozumění čtenému na úrovni B1 SERR.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
1. Aktivní účast na semináři (max. 3 povolené absence)
2. Domácí četba zadaných textů
3. Prezentace na vybrané téma (proběhne v průběhu semestru na cvičení, cca 10-15 minut)
|
Obsah
|
1. Introduction. Basic terminology.
2. Identifying parallels and dissimilarities.
3. Romantic texts 1: Characteristics, Comparison.
4. Romantic texts 2: Archetypes.
5. Foreshadowing.
6. Gothic texts 1.
7. Gothic texts 2: Transformation.
8. Reading comedy.
9. Intratextuality.
10. Extratextuality 1: Irish texts.
11. Extratextuality 2: Sci-Fi.
12. Christmas reading.
13. Evaluation.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
vybrané studijní materiály. .
-
Doporučená:
RonaldCarter and John McRae. The Routledge History of Literature in English: Britain and Ireland. London, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Nácvik dovedností [3/10]
|
16
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozumět čtenému textu minimálně na úrovni B1 dle SERR |
pracovat se zadaným textem dle instrukcí |
pracovat se slovníky |
rozpoznat a použít anglickou gramatiku na úrovni B2 dle SERR |
dohledávat dodatečné informace k zadanému textu |
identifikovat a využít vhodné sekundární zdroje |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst kratší i středně dlouhé anglické texty v daném časovém rozmezí |
vystihnout hlavní myšlenku zadaných textů |
vyjádřit vlastními slovy své interpretace |
odpovídat a reagovat na podněty v diskuzi |
vysvětlit své myšlenkové pochody |
vyjádřit domněnky |
vyhledat v textech relevantní fakta a informace
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
archetypů a charakteristik probraných žánrů |
identifikace předtuch a náznaků v textech |
analyzovat vypravěče |
srovnání vybraných prvků napříč textů |
extratextuality |
intratextuality |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
najít potřebné informace v textu a využít je k tvorbě interpretace |
používat správné pojmy při diskuzi o textech |
identifikovat podobnosti a rozdíly napříč texty |
analyzovat a interpretovat text sám o sobě |
analyzovat a interpretovat text zasazený do kontextu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Formativní hodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|