|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / FK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
FK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Francouzská konverzace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen začátečníkům se vstupní úrovní A1+/A2 dle SERR. Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni A2/A2+ a naučit je přiměřeně spontánně aplikovat již osvojené gramatické a lexikální učivo při vlastní produkci zejména v situacích vztahujících se k probíraným tématům. Důležitou součástí kurzu jsou i sociokulturní zvyklosti frankofonního prostředí, jejichž znalost je pro bezproblémovou konverzaci s rodilými uživateli francouzského jazyka nezbytná.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, zpracování a prezentace zadaných témat, úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
|
Obsah
|
1. týden
Úvodní hodina. Komunikativní aktivity.
2. týden
Učení se cizímu jazyku.
3.týden
Francouzi takoví, jací jsou.
4. týden
Společenské chování.
5. týden
Hry (1).
6. týden
Hry (2).
7. týden
Gastronomie.
8. týden
Mezilidské vztahy.
9. týden
Pověry.
10. týden
Zdraví.
11. týden
Nákupy, kultura velkých obchodních center.
12. Závěrečný test. Cestování.
13. týden
Hodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary přítomného času prostého a průběhového |
- rozlišit tvary perfekta a imperfekta |
- rozlišit tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou v přítomnosti, minulosti a budoucnosti |
- identifikovat v textu a v hovoru zájmenná příslovce "en" a "y" |
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif) |
- rozlišit tvary trpného rodu |
- pojmenovat základní věci, osoby, jevy a činnosti vztahující se k běžným tématům každodenního života, např. představování, nakupování, volnočasové aktivity, jídlo a pití apod. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- používat tvary přítomného času prostého a průběhového |
- používat tvary perfekta a imperfekta |
- používat tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- používat řeč přímou i nepřímou v přítomnosti, budoucnosti i minulosti |
- používat zájmenná příslovce "en" a "y" |
- používat tvary přítomného konjunktivu (subjonctif) |
- používat tvary trpného rodu |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat základní věci, činnosti, osoby a jevy vztahující se k tématům: učení se cizímu jazyku; Francouzi takoví, jací jsou; společenské chování; hry; gastronomie; mezilidské vztahy; pověry; zdraví; nákupy, kultura velkých obchodních center; cestování |
- popsat zásady správného společenského chování v běžných situacích ve frankofonních zemích |
- vyjmenovat nejrozšířenější pověry ve frankofonních zemích |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- správně reagovat v běžných situacích společenského života ve frankofonní zemi v souladu se sociokulturními zvyklostmi daného prostředí |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti probíraných témat nebo konverzací na dané téma |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti probíraných témat |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|