|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / FK2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
FK2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Francouzská konverzace 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz je určen studentům se vstupní úrovní A2+/B1 dle SERR. Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni B1/B1+ a naučit je přiměřeně spontánně aplikovat již osvojené gramatické a lexikální učivo při vlastní produkci. Důležitou součástí kurzu jsou i sociokulturní zvyklosti frankofonního prostředí, jejichž znalost je pro bezproblémovou konverzaci s rodilými uživateli francouzského jazyka nezbytná.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, zpracování a prezentace zadaných témat, úspěšné absolvování zápočtového testu (75%).
|
Obsah
|
1. týden
Cours de bienvenue, activités communicatives pour faire la connaissance (Úvodní hodina, komunikativní aktivity na seznámení)
2. týden
L´argent (Peníze)
3. týden
La publicité (Reklama)
4. týden
Les relations interpersonnelles (Mezilidské vztahy)
5. týden
La vérité x le mensonge (Pravda x lež)
6. týden
L´art (Umění)
7. týden
La musique (Hudba)
8. týden
Le film (1) (Film)
9. týden
Le film (2) (Film)
10. týden
La mode (Móda)
11. týden
Les professions (Profese)
12. týden
L´écologie (Ekologie)
13. týden
Evaluation (Hodnocení)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
- v kurzu jsou využívány rozličné autentické materiály poskytované vyučujícím, nepostupuje se podle konkrétní příručky.
-
Doporučená:
http://www.courrierinternational.com.
-
Doporučená:
www.lefigaro.fr.
-
Doporučená:
www.lemonde.fr.
-
Doporučená:
www.yahoo.fr.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- rozlišit tvary přítomného času pravidelných i nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary perfekta, imperfekta a plus-que-perfekta |
- rozlišit tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou v přítomnosti, minulosti a budoucnosti |
- rozlišit tvary přítomného kondicionálu a konjunktivu (subjonctif) |
- rozlišit tvary trpného rodu |
- identifikovat v textu a v hovoru zájmenná příslovce "en" a "y" |
- pojmenovat základní věci, osoby, jevy a činnosti vztahující se k běžným tématům každodenního života |
- rozlišit jazykové prostředky pro vyjádření množství |
- rozlišit gramatické a lexikální prostředky pro vyjádření pocitů, jistoty, pochybnosti |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- používat tvary přítomného času prostého a průběhového pravidelných i nepravidelných sloves |
- používat tvary perfekta, imperfekta a plus-que-perfekta |
- používat tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- používat řeč přímou i nepřímou v přítomnosti, budoucnosti i minulosti |
- používat zájmenná příslovce "en" a "y" |
- používat tvary přítomného kondicionálu a konjunktivu (subjonctif) |
- používat tvary trpného rodu |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
- používat jazykové prostředky pro vyjádření množství |
- používat ve svém projevu jazykové prostředky pro vyjádření pocitů, jistoty, pochybnosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- pojmenovat základní věci, činnosti, osoby a jevy vztahující se k probíraným tématům (peníze, mezilidské vztahy, film, móda, reklama, pravda x lež, umění, hudba, ekologie |
- vyjmenovat některé významné osobnosti frankofonního umění |
- pojmenovat nejrozšířenější ekologické problémy |
- vyjmenovat nejznámější místa a události ve Francii související s filmem a hudbou |
- popsat sociokulturní zvyklosti frankofonního prostředí vztahující se k probíraným tématům |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- správně reagovat v běžných situacích společenského života ve frankofonní zemi v souladu se sociokulturními zvyklostmi daného prostředí |
- konverzovat o tématech vycházejících z probíraných okruhů slovní zásoby na úrovni odpovídající kurzu |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti probíraných témat nebo konverzací na dané téma |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti probíraných témat |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|