|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / N3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
N3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Němčina 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/N3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro mírně pokročilé studenty. Cílem kurzu je vybavit studenty jazykovými kompetencemi na úrovni A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
1) povinná docházka na kurz
2) odevzdání všech úkolů zadaných na Courseware/Google classroom/hodině
3) průběžný test
4) prezentace na zadané téma
5) závěrečný test na minimálně 75%
|
Obsah
|
1. týden: 1. lekce - Představování. Genitiv podstatných jmen. Perfektum - opakování.
2. týden: 1. lekce - Volný čas. Aktivity ve volném čase. Vedlejší věta s "weil".
3. týden: 2. lekce - Život ve škole. Préteritum modálních sloves.
4. týden: 2. lekce - Typy škol v Německu. Shrnutí skloňování určitého a neurčitého členu, přivlastňovacích
zájmen a zájmena "kein".
5. týden: 3. lekce - Média. Srovnávání. Stupňování adjektiv.
6. týden: 3. lekce - Filmy. Kino. Vedlejší věty s "dass".
7. týden: 4. lekce - Průběžný test. Vyjadřování pocitů. Vedlejší věta s "wenn".
8. týden: 4. lekce - Přání. Poděkování. Zvratná slovesa.
9. týden: 5. lekce - Život ve městě. Přijímací pohovor. Adjektiva po členu určitém.
10. týden: 5. lekce - Na úřadě. V Bance. Předložky "ohne, mit". Konjunktiv II. "könnte".
11. týden: 6. lekce - Pracovní činnosti. Služební cesta. Adjektiva po členu neurčitém.
12. týden: 6. lekce - Telefonování. Sloveso "werden".
13. lekce: Opakování. Zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Kursbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607164.
-
Základní:
Pilaski, A., Wirth, K. Netzwerk neu A2 Übungsbuch. Stuttgart, 2020. ISBN 978312607165.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
Doporučená:
Dusilová, Doris. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha, 2001.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
12
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat předožky s dativem a akuzativem |
rozlišit tvary rozkazovacího způsobu |
rozlišovat časování modálních sloves |
rozlišovat užití pomocných sloves "haben" a "sein" v perfektu |
rozlišovat tvoření větného rámce s použitím minulého času a modálních sloves |
vyjmenovat pravidla pro vytvoření řadových číslovek |
rozlišovat nominativ a akuzativ osobních zájmen |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
přiměřeně správně používat běžné gramatické struktury |
shrnout informace v krátkých, jednoduchých textech |
jednoduchým způsobem pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem i pomocí minulého času |
popsat byt a jeho okolí |
jednoduchým způsobem vyprávět o budoucím povolání |
popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
shrnout informace o ubytování a cestování |
informovat o ročních obdobích a počasí |
jednoduše popsat u lékaře svůj zdravotní stav |
vyjmenovat části lidského těla |
pojmenovat základní druhy oblečení |
zjistit nebo předat informace |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišovat stupňování přídavných jmen a příslovcí |
rozlišovat tvary přivlastňovacách zájmen |
rozlišovat časování modálních sloves v přítomném čase a préteritu |
vyjmenovat pravidla pro skladbu vedlejších vět po spojkách "wenn", "weil", "dass" |
rozlišovat tvary konjunktivu pomocných sloves "ich hätte", "ich wäre" |
rozlišovat přímý a nepřímý pořádek slov ve věte |
rozlišit tvary slovesa "werden" |
rozlišovat genitiv podstatných jmen |
rozlišovat zvratná slovesa |
rozlišovat Konjunktiv II. "könnte" |
rozlišovat adjektiva po členu určitém a neurčitém |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
reagovat na pozvání k různým příležitostem |
představit sebe a členy rodiny |
vyjadřovat své pocity, názory, porozumění, přání, plány |
představit svůj studijní obor, fakultu, univerzitu, budoucí povolání |
popsat byt a zařízení bytu, jeho okolí |
popsat dopravní prostředky a jejich užití v běžném životě |
analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života, módy, bydlení, stravování, cestování prostředky hromadné dopravy
|
popsat aktivity ve volném čase |
vyjmenovat druhy médií |
popsat činnosti na úřadě, v bance |
vyjmenovat typy škol v Německu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|