|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / NFZS3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
NFZS3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Německý jazyk pro FZS 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Procvičovat jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR a dále rozvíjet komunikativní dovednosti orientované na zdravotnické prostředí získané v rámci kurzu NFZS2.
|
Požadavky na studenta
|
1) pravidelná docházka
2) průběžné plnění zadaných úkolů
3) splnění úkolů zadaných na Courseware
4) absolvování průběžného testu
5) splnění závěrečného testu na minimálně 75%, test lze opakovat 2x
|
Obsah
|
1. Na oddělení - služby
2. Na oddělení - místnosti, pomůcky
3. Zásady hygieny, zvláštní ochranná opatření
4. Osobní hygiena, pracovní oblečení
5. Častá onemocnění a vnitřní orgány
6. Opatření proti bolesti
7. Měření a pozorování - puls
8. Měření a pozorování - dýchání, krevní cukr
9. Péče o osobní hygienu pacienta
10. Zápočtový test
1. Auf Station - Dienstzeiten
2. Auf Station - Räume, Hilfsmittel
3. Hygienewissen, besondere Schutzmaßnahmen
4. Persönliche Hygiene, Arbeitskleidung
5. Häufige Krankheiten und innere Organe
6. Schmerzbeobachtung
7. Messen und beobachten - Puls
8. Messen und beobachten - Atmung, Blutzucker
9. Körperpflege
10. Abschlusstest
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Böck Melanie, Rohrer Hans-Heinrich. Deutsch B1/B2 in der Pflege. München, 2015. ISBN 978-3-437-25001-9.
-
Základní:
Němčina pro zdravotnické profese
(Formánková, Kahounová, Megger)
-
Rozšiřující:
Formánková E. Němčina pro sestry.
-
Doporučená:
Firnhaber-Sensen,U.,Schmidt,G. Deutsch im Krankenhaus, Langenscheidt.
-
Doporučená:
Doležalová, M. Gynäkologie und Geburtshilfe. Hradec Králové, 1999.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Doporučená:
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
16
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
32
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
správně rozlišovat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy...) |
používat adekvátní slovní zásobu k tématům, které se vztahují ke studovanému oboru |
ovládat slovní zásobu probíranou v kurzech NFZS1/2 týkající se zdravotnického prostředí (viz obsah daných kurzů) |
ovládat stylistické prostředky při formulování životopisu a motivačního dopisu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat s pacienty ve zdravotnicky zaměřených oblastech (vyšetření, reakce na přání, vysvětlení, doporučení) |
využívat své nabyté znalosti v situacích, které se váží k jeho studovanému oboru |
popsat náplň práce na svém oddělení |
sdělit pacientovi základní informace v rámci předoperační a pooperační péče |
popsat své budoucí uplatnění |
popsat program studia zdravotnických oborů a budoucí uplatnění v praxi |
vyhledat informace v jednoduchých autentických textech se zdravotnickou tématikou |
vyhledat informace v odborných textech daného oboru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných témat (viz obsah) |
rozlišovat modální částice - ja, aber, mal, denn, doch, eigentlich, bloß/nur, schon |
vyjmenovat jednotlivé místnosti na oddělení a pomůcky |
rozlišovat párové spojky - nicht nur-sondern auch, sowoh-als auch, nicht nur-sondern auch, weder-noch, entweder-oder |
ovládat trpný rod se způsobovým slovesem (přítomný čas, čas minulý) |
rozlišovat stavové pasivum (Zustandspassiv) |
vyjmenovat nejčastější onemocnění - správně přiřazovat lékařské označení a jeho německý ekvivalent |
rozlišovat přídavná jména týkající se popsání bolesti |
rozlišovat spojky damit - um zu |
vyjmenovat jednotlivé části lůžka |
rozlišovat zvratná slovesa |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
mluvit o plánech své služby |
vést dialog při předávání služby |
popsat použití ochranných pomůcek používané při práci |
vysvětlit hygienické předpisy |
vést dialogy s pacientem týkající se bolesti (popsat bolest) |
komunikovat s pacientem při měření a pozorování |
vést dialog s pacientem při osobní hygieně |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|